וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בבריטניה: מאות לא הורשו להצביע

מאות בעלי זכות הצבעה ברחבי הממלכה לא הורשו להצביע בשל העומס הרב שנוצר בקלפיות לקראת סגירתן ב-22:00. בלונדון התבצרו בוחרים בקלפי כאות מחאה, והשליכו פתקי הצבעה

מאות אזרחים בעלי זכות הצבעה ברחבי בריטניה לא הורשו להצביע הלילה (שישי) בבחירות לפרלמנט הבריטי בשל העומס שנוצר על הקלפיות לקראת סגירתן ב-22:00, וחוסר היכולת של הפקידים להתמודד עם המוני המצביעים. הוועדה האלקטורלית הודיעה כי בכוונתה לפתוח בחקירת הנסיבות שהביאו לכך שמאות אזרחים נדחו ולא הורשו להצביע בקלפיות.

אזרחים רבים בערים לונדון, מנצ'סטר, שפילד, איסלינגטון, האקני, הול, לואיסהם וערים נוספות, הגיעו לקלפיות בטרם מועד הסגירה, חיכו שעות ארוכות בתור ולבסוף נתבשרו כי הם אינם יכולים לממש את הצבעתם כיוון שעל הקלפיות להיסגר בשעה 22:00 על פי חוק. "אנשים רוצים להצביע, ולכן כאשר לא נותנים להם להצביע, כמובן שהם לא יהיו מאושרים מזה", אמר רובין דלמן, שהגיע לקלפי ב-20:30, שעה וחצי לפני סגירת הקלפי ולא הורשה להיכנס.

במספר מקומות השליכו אזרחים את פתקי ההצבעה שלהם כאות מחאה. באחת הקלפיות באזור לונדון, התבצרו כ-50 בני אדם וסירבו לעזוב את המקום כמחאה על כך שלא הורשו להצביע. המשטרה הוזעקה למקום על מנת להרגיע את הרוחות, ופיזרה את המתבצרים.

הוועדה האלקטורלית האחראית על הקלפיות מסרה בהודעה כי "זו סיבה גדולה לדאגה שאנשים רבים שרצו להצביע היום, לא יכלו לעשות זאת לפני השעה 22:00, כאשר הקלפיות נסגרו. היו אמורים להיות משאבים מספיקים שיאפשרו לכל מי שרוצה להצביע לעשות כך".

דוברו של ראש הממשלה גורדון בראון מסר כי בראון מודאג מהדיווחים. ממפלגת השמרנים נמסר כי הנושא "מטריד מאוד".

עם זאת, בחלק מן המקומות, הושארו הקלפיות פתוחות עד השעה 22:30 על מנת לאפשר לכל מי שהגיע למקום להצביע. בעיר ניוקאסל הוכנסו לקלפי כ-450 מצביעים לאחר שעת סגירת הקלפיות על מנת לאפשר להם להצביע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully