וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמרון: "הלייבור איבדו את המנדט לשלוט"

הבחירות בבריטניה: נקבעו 615 מתוך 650 המקומות בפרלמנט. התוצאות מאששות את תוצאות המדגם, ומפלגת השמרנים בראשות דיוויד קמרון זוכה למירב המושבים בפרלמנט. מפלגת הלייבור מתרסקת

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: עידן גוראל)

לראשונה מאז 1974 - בבריטניה תוקם ממשלת קואליציה. ספירת הקולות בבחירות לפרלמנט הבריטי הגיעה לישורת האחרונה. על פי התוצאות שהתקבלו עד כה (שישי), מפלגת השמרנים בראשותו של דיוויד קמרון זכתה ל-290 מושבים בפרלמנט, מפלגת הלייבור בראשותו של גורדון בראון זכתה ב-244 מושבים ואילו מפלגת הליברל-דמוקרטים בראשותו של ניק קלג זכתה ב-51 מושבים בלבד. לשאר המפלגות 27 מושבים ביחד. תוצאות הבחירות הסופיות יתקבלו בשעות הקרובות.

וכך, לאחר שאוישו 615 מתוך 650 המקומות בפרלמנט, איבדו השמרנים את הסיכוי התיאורטי לאייש 326 מושבים ולהשיג רוב מוחלט. כתוצאה מכך, בבריטניה תוקם בוודאות ממשלת קואליציה.

קמרון אמר בתגובה כי ראש הממשלה הנוכחי בראון "איבד את המנדט להנהיג את העם. אנחנו נעמוד מוכנים לעשות כל שאנו יכולים כדי להרכיב ממשלה טובה והחלטית לארצנו. מה שינחה אותי בהמשך יהיה האינטרס הלאומי לעשות מה שטוב לארצנו. אנו חיים בזמנים קשים, אך זו ארץ נהדרת ואנחנו נעבור את זה".

בראון עוד לא מוותר

בראון מנגד סירב להתייחס לשאלות בדבר האפשרות שיגיש למלכה מכתב התפטרות מתפקידו. על פי החוקה הבריטית, גם בהיעדר רוב בפרלמנט רשאי בראון לנסות ולגבש קואליציה בת לפחות 326 חברים, אך בשלב זה הסיכוי לכך נראה קלוש.

ואמנם לאחר שנקבע באופן רשמי כי תוקם ממשלת קואליציה, הצהיר בראון כי בכוונתו "להבטיח שלבריטניה תהיה ממשלה חזקה, יציבה וממושמעת". עוד אמר בראון כי הוא פנה למזכיר הממשלה בבקשה שייתן את הסכמתו לכל מפלגה שתבקש לקחת חלק במו"מ להצטרפות לקואליציה שתוקם.

כ-45 מיליון אזרחים בבריטניה בעלי זכות בחירה הלכו במהלך היממה האחרונה להצביע במערכת הבחירות הצמודה ביותר שידעה בריטניה בשני העשורים האחרונים. הבחירות הכלליות התקיימו ב-649 מחוזות, בהם התמודדו כ-4,150 מועמדים.

הן הסקרים שנערכו בבריטניה והן המדגמים חזו את נצחונה של המפלגה השמרנית. לפי הסקרים השונים שבוצעו לפני פרסום המדגמים, השמרנים זכו לרוב של 35%-37%, ואחריהם מפלגת הלייבור בראשות גורדון בראון עם כ-28% אחוזים, ומפלגת הליברל דמוקרטים עם 26%-28%.

עדכון ראשון: 00:06

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully