וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה: "אפשרו את צעדת הדגלים במתכונתה"

תנועת נאמני הר הבית עתרה לבית המשפט העליון בבקשה לחייב את משטרת ישראל לנמק מדוע שינתה את מסלול 'צעדת הדגלים' אשר נערכת בעיר כל שנה ביום ירושלים מזה עשור

תנועת נאמני הר הבית בארץ ישראל עתרה היום (חמישי) לבית המשפט העליון, בדרישה להורות למשטרה לנמק מדוע היא לא מאפשרת לקיים את "מצעד הדגלים" במתכונתה. בפנייה לבית המשפט מבקשים העותרים שהמשטרה ומפקד מחוז ירושלים אהרון פרנקו יסבירו מדוע לא ניתן לקיים את התהלוכה במסלול בו היא נערכת מזה כעשור.

נציגי התנועה טוענים בעתירתם

בעתירת התנועה נכתב כי כשנפגשו השנה עם קצינים ממחוז ירושלים על מנת לתאם את התהלוכה נמסר להם בתחילה שלא תותר תנועה של אבן הפינה כלל ולאחר מכן כי המסלול ישוה ויוגבל לתנועה על כביש מספר 1 בלבד. בעתירה נכתב עוד כי כשביקשו לדעת מדוע המסלול שונה למרות שהתנהל כך כל שנה וסכם עם בג"ץ לא קיבלו על כך תשובה ראויה.

בעתירה נכתב עוד כי ממה שנמסר לתנועה חלקים משמעותיים מהמסלול המסורתי בו עוברת התהלוכה נשמטו וכי לא יתאפשר מעבר בשיח ג'ראח ובקונסוליה האמריקאית וכי מסלולה של משאית אבן הפינה יקוצר וימנע מעברה במרכז העיר. התנועה מסרה כי "המסלול והמתכונת כפי המוצע על ידי המשיבים מעקר ומסרס את המסר של העותרת, מצניע ומשטח אותו – והכלא בלא סיבה ראויה".

תנועת נאמני הר הבית מתכוונת לטעון כי "מניעת צעידתה בשכונת שיח ג'ראח וקיום עצרת מחאה ליד הקונסוליה האמריקאית, יש בהם ניסיון לרצות גורמים שמאלניים, פלסטינאים ואמריקאים, ע"י סתימת פיות של העותרת ואנשיה, נגועה בחריגה מסמכות ובשיקולים זרים, אשר המשיבים עושים שימוש פסול בסמכויות שניתנו להם תוך פגיעה בעקרונות היסוד של חופש הביטוי". התנועה מבקשת כי ייקבע דיון דחוף בעתירה בשל קרבתו של יום ירושלים.

במסגרת התהלוכה, יוצאים מדי שנה ביום ירושלים אנשי התנועה בבגדי חג ודגלים וצועדים מגבעת המבתר בירושלים ועוברים דרך גבעת התחמושת, שכונת שייח' ג'ראח, הקונסוליה האמריקאית, רחוב נעמי קייס ודרך הצנחנים ומגיעים להר הבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully