וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסביב לעולם בשבוע: הטרור ועונשו

לדאונינג 10 נכנס דייר חדש, אמריקאי ממוצא פקיסטני חשוד בניסיון הפיגוע במנהטן, פקיסטני נידון למוות בהודו בשל מעורבותו בפיגועים במומביי, בתאילנד חגגו 60 שנה למלך וקוריאה מתכוננים ליום הולדתו של בודהה - זה היה השבוע בתמונות

מי זה ראש הממשלה הבא?

מפלגת השמרנים ניצחה בבחירות הכלליות בבריטניה עם 306 מושבים בפרלמנט מתוך 650, לעומת 258 ללייבור ו- 57 לליברל דמוקרטים. אולם, ללא רוב מוחץ , האם מנהיגה דייוויד קמרון יזכה לעבור לבית ראש הממשלה ברחוב דאונינג 10 בלונדון? קמרון הציע לליברל דמוקרטים להצטרף אליו בממשלת קואליציה, אך הם גם עלולים לחבור ללייבור. במקרה כזה, קמרון בוודאי יוכל לפנות לציפי לבני לקבלת תמיכה נפשית.

הזעם היווני

שלושה בני אדם נהרגו השבוע בשריפה שפרצה בסניף בנק באתונה במהלך מהומות מחאה נגד תכנית הצנע שנועדה להציל את המדינה מפשיטת רגל. היתה זו הפעם הראשונה מאז 1991 בה נהרגו בני אדם במהומות אלימות במדינה. המהומות התרחשו במהלך הפגנה של רבבות בעיר הבירה היוונית במסגרת שביתה כללית של המגזר הציבורי והפרטי במדינה נגד הקיצוצים הצפויים ביוון. זאת, כתנאי לקבלת חבילת סיוע מהאיחוד האירופי וקרן המטבע העולמית. נשיא יוון קרולוס פאפוליאס סיכם את מה שבוודאי רבים מאזרחי יוון חשים והזהיר כי המדינה נמצאת "על סף התהום".

מי הזמין מיץ?

על רקע הפגנות האופוזיציה במצרים הקוראות לשינוי שילטוני במדינה, הבטיח השבוע הנשיא חוסני מובארק להמשיך ולתמוך במגזר הפועלים ולפעול לשיפור מצבם הכלכלי באמצעות השקעות שיביאו לצמיחה כלכלית. מובארק שולט במצרים ב-29 השנים האחרונות, והשבוע אף חגג את יום הולדתו ה-82.

בתמונה: מלצר מביא מיץ לשוטרים במהלך הפגנת אופוזיציה

הטרור חזר לניו יורק

לרשויות החוק בארצות ברית לקח 53 שעות ו-20 דקות לתפוס את החשוד בהצבת מכונית התופת בטיימס סקוור מהרגע בו זוהתה המכונית. החשוד, פייסל שאחזד, אמריקאי ממוצא פקיסטני, הורד מטיסת חברת "אמירייטס" בדרכה לפקיסטן. על פי דיווחים, אביו של שאחזד, בכיר לשעבר בחיל האוויר הפקיסטני ומשפחתו, עזבו את ביתם שבעיר פשוואר שבצפון-מערב פקיסטן.

בתמונה: נער מציץ דרך השער הראשי של בית משפחתו של שאחזד

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

צדק הודי

בית משפט במומביי גזר השבוע עונש מוות על מוחמד עג'מל קאסב, המחבל שהורשע בביצוע הפיגועים במומביי. על פי החוק ההודי, בית המשפט העליון צריך לאשר את העונש. קאסב, אזרח פקיסטן, הורשע ביותר מ-80 סעיפים, הכוללים, רצח והכרזת מלחמה על הודו. הוא המחבל היחיד שנותר בחיים לאחר מתקפת הטרור בעיר לפני כשנה וחצי. השופט שגזר את העונש ציין כי החליט על עונש המוות, מכיוון שלא היה כל סיכוי לשיקומו של קאסב. "צריך לתלותו עד שימות", אמר השופט. כנשאל קאסב אם יש לו הצהרה אחרונה בפני בית המשפט, סימן הלה בראשו לשלילה.

מותו של נשיא

נשיא ניגריה אומרו יאראדואה מת השבוע בגיל 58 לאחר שסבל ממחלות כליה ולב. הנשיא בפועל ג'ודלאק ג'ונתן, שכיהן בתפקיד במשך מספר חודשים עקב מחלתו של יאראדואה, הושבע לראשות המדינה. הוא ינהיג את המדינה המאוכלסת ביותר באפריקה עד לבחירות באפריל 2011. יאראדואה נעדר מהחיים הפוליטיים בניגריה מאז נובמבר, כשעזב לקבל טיפול רפואי בערב הסעודית. הוא חזר לניגריה בפברואר, אך נותר חולה מכדי לחזור לשלטון. בעקבות מותו של יאראדואה, הוכרז שבוע אבל לאומי.

השמש העולה

שחקני קבוצת ה-NBA הפיניקס סאנס עלו השבוע למגרש עם חולצות עליהן כתוב "לוס סאנס", כמחווה לקהילה הלטינית באריזונה. הצעד מהווה הצהרה פוליטית נגד חוק ההגירה מעורר המחלוקת החדש במדינה, לפיו שוטרים יהיו חייבים לבקש מסמכי זיהוי מאנשים שיש חשד סביר שהם שוהים בארצות הברית באופן לא חוקי.

חאלקה נוסח קוריאה

בטקס חגיגי הפכו ילדים בדרום קוריאה לנזירים מן המניין למשך שלושת השבועות הקרובים. ביום הולדתו של בודהה, בעוד 21 ימים הם ישוחררו לחופשי. הטקס כולל גילוח השיער ושריפת קטורת על עורם. חלק מהילדים נהנו יותר מאחרים מהטקס. בודהה נולד לפני כ-2,554 שנים, ולמרות שיום הולדתו המדויק אינו ידוע, הוא נחגג בקוריאה במהלך הירח המלא במאי, שנופל השנה ב-21 בחודש.

כתם הנפט וכיפת הברזל

כתם הנפט במפרץ מקסיקו ממשיך להתפשט ולהשפיע על חיות הבר בסביבה. חברת BP, שהפעילה את אסדת הנפט שפיצוצה גרם לדליפה, מתכננת לנסות לאטום את הדליפה באמצעות כיפת ברזל עצומה. החברה מקווה שהכיפה, במשקל של 100 טון, תעזור לעצור את הדליפה ולנתב אותה לעבר מיכלית. כ-100 כלי שייט משתתפים כעת במבצע הניקיון, הכולל איסוף הנפט שצף על פני המים, פיזור כימיקלים להמסת הנפט, והצבת מגנים מיוחדים למניעת את ההתפשטות.

בשם המלך

מתנגדי הממשלה לקחו הפוגה מההפגנות וערכו תפילות מיוחדות לציון 60 שנה להכתרתו של מלך תאילנד. המלך החולה אף עזב לכבוד האירוע את בית החולים וערך ביקור נדיר בארמון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully