וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוון: באתונה מתאבלים על קורבנות המהומות

תושבי הבירה היוונית המומים ממותם של שלושה עובדי סניף בנק שעלה באש אתמול במהלך העימותים ברחובות. העוברים והשבים באזור הבנק מניחים זרי פרחים ומביעים את צערם. נשיא יוון מזהיר: "המדינה על סף תהום"

השקט חזר הבוקר (חמישי) לרחובות אתונה, לאחר שאתמול מתו שלושה בני אדם בשריפה שפרצה בסניף בנק בעיר במהלך מהומות מחאה נגד תכנית הצנע שנועדה להציל את המדינה מפשיטת רגל.

פרחים ליד סניף בנק באתונה שבו נשרפו למוות שלושה בני אדם במהלך הפגנה נגד הממשלה. רויטרס
שתי נשים וגבר נהרגו בריפה בסניף הבנק באתונה/רויטרס

באזור בו שוכן הסניף שוררת אווירה קודרת. רבים מהעוברים והשבים עוצרים להניח פרחים ולהביע את צערם. שלושת ההרוגים – שתי נשים, אחת מהן בהריון, וגבר – היו עובדי הבנק. הם נלכדו בבניין, לאחר שמפגינים השליכו לעברו בקבוק תבערה. זו הפעם הראשונה מאז 1991 בה נהרגו בני אדם במהומות אלימות במדינה.

נשיא יוון קרולוס פאפוליאס סיכם את מה שבוודאי רבים מאזרחי יוון חשים והזהיר כי המדינה נמצאת "על סף התהום". "אנו כולם נושאים באחריות שהיא לא תצעד קדימה לנפילה", הוא אמר במסגרת הודעה מיוחדת מטעמו.

ראש ממשלת יוון ג'ורג' פאפאנדראו גינה את המקרה והגדיר אותו כ"מעשה רצח". "לאף אחד אין הזכות לאלימות, במיוחד אלימות שמובילה לרצח. אלימות גורמת לאלימות", הוא אמר. לפי ההערכות, עד 100,000 בני אדם צעדו אתמול ברחובות אתונה במסגרת שביתה כללית של המגזר הציבורי והמגזר פרטי במדינה נגד הקיצוצים הצפויים ביוון כתנאי לקבלת חבילת סיוע מהאיחוד האירופי וקרן המטבע העולמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully