וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת מהפך? הבחירות בבריטניה יצאו לדרך

הקלפיות בממלכה הבריטית נפתחו, ומיליוני בריטים יבחרו פרלמנט חדש ויכריעו מי ינהיג את הממלכה בשנים הקרובות: גורדון בראון, דיוויד קמרון או ניק קלג. התוצאות יתקבלו במהלך הלילה

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל)

מערכת הבחירות הצמודה ביותר בבריטניה זה שני עשורים הגיעה לרגע האמת, וכ-45 מיליוני בעלי זכות בחירה הולכים היום (חמישי) לקלפיות. הבחירות הכלליות לפלרלמנט מתקיימות ב-649 מחוזות, בהם מתמודדים כ-4,150 מועמדים. הקלפיות ייסגרו בחצות (שעון ישראל), ותוצאות ראשוניות יחלו להתקבל כשעה לאחר מכן.

מפלגת השמרנים בראשות דייוויד קמרון מובילה בסקרים, אם כי היא אינה צפויה לזכות ב-326 מתוך 650 המושבים בפרלמנט, מספר שיקנה לה ניצחון מוחץ. לפי הסקרים השונים, השמרנים זוכים לרוב של 35%-37%, ואחריהם מפלגת הלייבור בראשות גורדון בראון עם כ-28% אחוזים, ומפלגת הליברל דמוקרטים עם 26%-28%. פירוש הדבר, שלראשונה מאז 1974 ישנה אפשרות לממשלת קואליציונית בבריטניה.

מלכת אנגליה אליזבת. Chris Jackson, GettyImages
המלכה אליזבת השניה לא מצביעה בבחירות/GettyImages, Chris Jackson

מלכת בריטניה אליזבת' היא זו שמטילה את משימת הרכבת הממשלה על המנצח. אגב, המלכה עצמה אינה מצביעה מכיוון שאסור לה להתערב בפוליטיקה הבריטית. במקרה של תוצאות צמודות, קמרון צפוי לקבל את משימת הרכבת הממשלה.

תרחיש מסוג זה יציב את המפלגה הליברל-דמוקרטית בעמדה של לשון המאזניים, שכן היא תידרש להצטרף לקואליציה שתוקם. קלג מצדו הודיע כי הוא יסכים לחבור למפלגת הלייבור, היה והמפלגה תונהג בידי מנהיג אחר במקומו של בראון. מנגד, הודיע קלג כי יסכים לשיתוף פעולה קואליציוני עם המפלגה השמרנית. אם קמרון לא יגיע להסכם עם הליברל-דמוקרטים, הוא יכול לנסות להקים ממשלת מיעוט ולשכנע את חברי האופוזיציה לתמוך בו בהצבעות חשובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully