וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש סוכנות הגרעין: צריך להפעיל לחץ על ישראל

ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית שיגר מכתב לשרי החוץ של 151 המדינות החברות בסוכנות, בו ביקש את חוות דעתם כיצד ניתן לשכנע את ישראל להצטרף לאמנה לאי הפצת נשק גרעיני

רויטרס

(צילום:רויטרס, עריכת וידיאו: גדי וינסטוק)

הלחץ הבינלאומי על ישראל הולך וגובר. ראש סבא"א יוקיה אמאנו שלח אמש (רביעי) מכתב ל-151 שרי החוץ החברים בסוכנות, ובו ביקש מהחברות לדון בדרכים לשכנע את ישראל להצטרף לאמנה לאי הפצת נשק גרעיני (NPT). "יהיה לי לעזר רב אם תוכלו לעדכן אותי בדבר השקפותיהן של ממשלותיכם בנושא מימוש החלטת סבא"א, ליישום האמנה לאי הפצת נשק גרעיני במזרח התיכון", כתב אמאנו לשרים.

אמאנו מצטרף לחמש החברות הקבועות במועצת הביטחון של האו"ם - ארה"ב, רוסיה, בריטניה, צרפת וסין - שהודיעו אתמול שהן תומכות בהפיכת המזרח התיכון לאזור מפורז מנשק גרעיני. אם ייושם המהלך, משמעותו היא שישראל תאלץ לוותר על הנשק הגרעיני שלפי פרסומים זרים היא מחזיקה ברשותה. יצויין כי מדינת ישראל, הנוקטת במדיניות של עמימות גרעינית, מעולם לא פרסמה מידע על פעילותה הגרעינית.

באחרונה דיווח הוול סטריט ג'ורנל שארה"ב ומצרים מגבשות יוזמה משותפת בנושא זה. בכירים בארה"ב הסבירו שהמהלך חשוב, מכיוון שהוא יסייע לוושינגטון להתמודד עם הביקורת לפיה היא מעלימה עין מתוכניות גרעין של מדינות מסוימות, אך נאבקת להטיל סנקציות על אירן בשל תוכניתה הגרעינית. לפני כשלושה שבועות התייחס נשיא ארה"ב ברק אובמה לסוגייה, ואמר כי ארה"ב " מפצירה בכל המדינות לחתום על האמנה למניעת הפצת נשק גרעיני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully