וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב עונה לאחמדינג'ד: בן לאדן לא בוושינגטון

ארה"ב דחתה בזלזול את טענתו של נשיא אירן, כי מנהיג אל קאעדה אוסמה בן לאדן נמצא בוושינגטון. דובר מחלקת המדינה קראוולי: "חיפשנו בכל פינה בבניין, ואחרי שעות אפשר להרגיע: בן לאדן איננו בוושינגטון"

מחלקת המדינה של ארצות הברית דחתה אמש (רביעי) את טענתו של נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד, כי מנהיג אל קאעדה אוסמה בן לאדן נמצא בוושינגטון. דובר מחלקת המדינה פי ג'יי קראוולי הגיב בזלזול לטענות שהשמיע אחמדינג'ד בראיון ברשת ABC, ואמר כי "במהלך השעות האחרונות ביצענו חיפוש מקיף בבניין מחלקת המדינה, הפכנו כל סלע וחיפשנו בכל פינה – וכעת ניתן לומר בביטחון מלא כי בן לאדן אינו נמצא בינינו".

במהלך הראיון שהתקיים יממה לאחר נאומו של נשיא אירן בוועדה למניעת הפצתו של נשק גרעיני במטה האו"ם בניו יורק, הכחיש אחמדינג'ד בנחרצות טענה שנשמעה בסרט דוקומנטרי שהופק באחרונה, בו נטען כי מנהיג אל קאעדה מתגורר בטהרן. "שמעתי דווקא שבן לאדן נמצא כעת בוושינגטון, ואני מאמין כי הסיכויים לכך רבים", אמר נשיא אירן.

אחמדינג'ד טען עוד כי בן לאדן שימש בעבר כשותפו של נשיא ארה"ב הקודם, ג'ורג' ו. בוש, ולכן סביר יותר שהוא שוהה דווקא בתחומי ארה"ב. "בן לאדן היה שותף של הנשיא בוש. בעברם, הם היו קולגות, וזה ידוע לכול. הרי שהם היו שותפים לעסקאות נפט ועבדו יחדיו". עוד טען אחמדינג'ד כי הוא מעולם לא שיתף פעולה עם בן לאדן.

במהלך הריאיון דחה אחמדינג'ד את האפשרות כי ישראל מהווה איום ביטחוני למדינתו, ואמר כי אירן תמשיך ללא ספק בתכנית הגרעין שלה. "הם (ישראל) אינם מהווים פקטור בדוקטרינת ההגנה שלנו. אנחנו אפילו לא סופרים אותם. הם אפילו לא יכולים לטפל בעזה, אז הם רוצים להיכנס לעימות עם אירן?", אמר, והוסיף כי "אירן בהחלט תמשיך בדרכה. אל תטילו ספק בכך שנמשיך בדרכנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully