וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל השביתה ביוון: חשש לשיבושים בטיסות

משרד החוץ בירושלים מתריע מפני שיבושים בפעילות שדות התעופה ביוון, בשל השביתה במחאה על תכנית הקיצוצים שמובילה הממשלה. טיסת אל על לאתונה נדחתה לשעת הערב

משרד החוץ בירושלים מזהיר את המתכננים לצאת ליוון ומתריע מפני שיבושים אפשריים בטיסות אליה ובתחומה. זאת בעקבות השביתה ביוון במחאה על תכנית הקיצוצים שמובילה הממשלה. עם זאת, גם לאחר העימותים שפרצו היום בין מפגינים לבין כוחות הביטחון באתונה ובסלוניקי, לא פורסמה אזהרת מסע לישראלים.

בשל השביתה דחתה אל על לשעות הערב המאוחרות את הטיסה שהיתה אמורה לצאת הבוקר לאתונה. הטיסה אמורה לצאת ב-22:45 ולנחות בעיר לאחר סיום השביתה בשעה 1:00 בלילה. מחברת אל על נמסר, כי כל הנוסעים עודכנו בדבר שינוי שעת הטיסה.

השביתה ביוון גם משפיעה על הייצוא מישראל ועל הייבוא אליה, ומהתאחדות התעשיינים נמסר כי יוון משמשת עבור מטענים ישראליים כנמלי שיטעון (טרנזיט) וכי חלק נכבד מהסחורות שיוצאות מישראל ובאות אליה עושות שימוש בחברות סיפון יווניות. כמו כן, קווי ספנות ישראליים כמו "צים" פוקדים באופן שגרתי את נמלי יוון. לכן, נמסר, כל שיבוש בלוח הזמנים מוסיף אי ודאות לגבי הייצוא מישראל, והתפקוד התקין של הקווים הפוקדים אותה.

באיגוד לשכות המסחר ניתחו את הסיבות לשביתה ומסרו כי "השביתה הכללית שפרצה ביוון מקורה בארגוני העובדים החזקים. היא גם אולי מסבירה מדוע יוון נקלעה אל המצוקה והמשבר. ישנם מקרים בהם ארגוני העובדים אינם דואגים באמת לזכויות העובדים, אלא משתמשים בכוח שניתן להם כדי להכשיל תוכניות ממשלה שנועדו דווקא על מנת להגן על העובדים הנהנים מפריבילגיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully