וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוון בלהבות: מפגינים הציתו בנק, 3 נהרגו

מסלימים העימותים באתונה בצל המחאה על תכנית הקיצוצים שנועדה להציל את המדינה מפשיטת רגל: שלושה בני אדם נהרגו בשריפה שפרצה לאחר שמפגינים השליכו בקבוק תבערה לעבר סניף בנק

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: איריס דרור)

מחריפים העימותים באתונה: שלושה בני אדם נהרגו בשריפה שהוצתה בצהרים (רביעי) על ידי מפגינים במרכז עיר הבירה היוונית. לדברי מחלקת הכבאות בעיר, השריפה פרצה לאחר שמפגינים השליכו בקבוק תבערה לעבר סניף בנק. מוקדם יותר הצליחו הכבאים לחלץ ארבעה בני אדם מהבניין.

ראש ממשלת יוון, ג'ורג' פאפנדראו, אמר בתגובה כי הוא הוכה בהלם ממותם של שלושת האנשים. "אנחנו בהלם ממותם של שלושת העובדים, שהיו קורבנות של מעשה רצחני", אמר פאפדראו בנאום שנשא בפרלמנט. "נתפוס את האחראים ונביא אותם למשפט צדק", הבטיח. הוא הוסיף כי דרוש משטר צנע על מנת להבטיח את עתידה של יוון.

אלו ההפגנות האלימות ביותר במדינה מאז 2008. מוקדם יותר ירו שוטרים גז מדמיע לעבר קבוצת מפגינים שניסו להתפרץ לפרלמנט. ההתפרצות התרחשה במסגרת צעדה של כ-20,000 בני אדם, בראשות ארגון העובדים הקומוניסטי במדינה, במחאה על צעדי הצנע שאמורים להיכנס לתוקף במסגרת הרפורמה שהתבקשה יוון לעבור בתמורה לקבלת סיוע כלכלי נרחב מצד קרן המטבע הבינלאומית ומדינות האיחוד האירופי. התכנית כוללת פיטורים המוניים, העלאת מסים והקפאת שכר. בסלוניקי, העיר השנייה בגודלה ביוון, הפגינו כ-14,000 בני אדם.

בצל יומה השני של שביתה נרחבת במסגרתה שותקו היום כל אמצעי התחבורה במדינה. מחוץ לפרלמנט התאספו מפגינים שקראו לחברי הפרלמנט "גנבים" ודרשו מהם לצאת. משטרת ההפגנות ירתה לעברם גז פלפל, גז מדמיע ורימוני הלם. הפרלמנט היווני צפוי להצביע על התכנית עד סוף השבוע.

(עדכון ראשון: 15:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully