וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד: "אנחנו לא סופרים את ישראל"

בראיון ברשת ABC האמריקאית אמר נשיא אירן כי ישראל אינה מהווה איום ביטחוני על מדינתו. "הם אפילו לא יכולים לטפל בעזה, אז הם רוצים להיכנס לעימות עם אירן?"

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד דחה היום (רביעי) את האפשרות כי ישראל מהווה איום ביטחוני למדינתו, ואמר כי אירן תמשיך ללא ספק בתכנית הגרעין שלה. בראיון לרשת הטלוויזיה האמריקאית ABC, אמר אחמדינג'ד "הם (ישראל) אינם מהווים פקטור בדוקטרינת ההגנה שלנו. אנחנו אפילו לא סופרים אותם. הם אפילו לא יכולים לטפל בעזה, אז הם רוצים להיכנס לעימות עם אירן?" אחמדינג'ד הוסיף כי "אירן בהחלט תמשיך בדרכה. אל תטילו ספק בכך שנמשיך בדרכנו".

אחמדינג'ד שוהה בניו יורק לרגל הוועידה לאי הפצת נשק גרעיני שנערכת במטה האו"ם בעיר. במהלך הראיון הוא חזר על דבריו כי אינו חושש מסבב נוסף של סנקציות, אותו מקדם נשיא ארצות הברית ברק אובמה. "זאת לא בעיה. כל צעד שהוא ינקוט בו יזכה לתגובה פרופורציונלית מצד אירן. אנו נפעל באותה הדרך שפעלנו עד עתה נגד פעולות עוינות. אל תדאגו לנו, אנחנו יודעים איך להגן על עצמנו".

אחמדינג'ד הוסיף כי סנקציות לא ישנו את עמדת מדינתו ואף פקפק ביעילותן, "זה לא משהו שיעבוד. זמנן עבר". לדבריו, הטלת סנקציות הן בניגוד לאמנת אי-הפצת נשק גרעיני, ואף רמז כי חשיפת גודל המאגר הגרעיני של ארצות הברית מוכיחה כי ארה"ב מהווה סיכון גבוה יותר לביטחון העולם.

אחמדינג'ד גם התייחס לניסיון הפיגוע בטיימס סקוור במהלך סוף השבוע, ואמר כי ממשלתו מתנגדת נחרצות למעשי טרור, אך הוסיף כי המקרה הוא הוכחה לכך שדרכי ההתמודדות האמריקאיות במסגרת המלחמה בטרור נכשלו. "זוהי השנה העשירית מאז כניסת ארצות הברית לאפגניסטן. האם הטרור צומצם או התרחב? אחרי 10 שנים באפגניסטן, ארצות הברית הכריזה שמחבלי הטליבן השתילו פצצה בטיימס סקוור", הוא אמר. "האם זה לא הוכחה חותכת לכישלון המלחמה האמריקאית נגד הטרור? זה די ברור שהתהליך שגוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully