וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוון: עימותים אלימים בצל החרפת העיצומים

שוטרים באתונה התעמתו עם מפגינים על רקע החרפת שביתת המחאה נגד תכנית הצנע, המשתקת את הרכבות, הנמלים ושדות התעופה. באירופה עוקבים בדאגה ביום נוסף של ירידות שערים

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: עומר רבין)

יוון התעוררה ליום נוסף של מהומות ואלימות. שוטרים בעיר הבירה אתונה ירו בצהרים (רביעי) גז מדמיע לעבר קבוצת מפגינים שניסו להתפרץ לפרלמנט במהלך עצרת המונית בעיר הבירה. זאת, בצל הרחבת השביתה במסגרתה שותקו היום כל אמצעי התחבורה במדינה. הצעדים הללו באים במחאה על תכנית הצנע הצפוייה, שכוללת פיטורים המוניים, העלאת מסים והקפאת שכר.

זוהי ככל הנראה העצרת הגדולה ביותר מאז המשבר הכלכלי במדינה בסוף השנה שעברה. בראש העצרת הנוכחית עומד ארגון העובדים הקומוניסטי PAME. זוהי השביתה הכללית השלישית במדינה בשלושת החודשים האחרונים. כל הטיסות לתוך המדינה וממנה קורקעו ובנוסף הופסקה תנועת הרכבות והמעבורות. בתי החולים, בתי הספר ומשרדים נותרו סגורים.

טיסת אל על שהייתה אמורה לצאת הבוקר לאתונה נדחתה אף היא לשעות הערב המאוחרות והיא מתוכננת כעת לנחות בעיר לאחר סיום השביתה בשעה 23:00 הלילה. מחברת אל על נמסר כי כל הנוסעים עודכנו בדבר שינוי שעת הטיסה.

גם אתמול אירעו עימותים בבירה היוונית כאשר שוטרים ירו גז מדמיע לעבר קבוצה קטנה של מפגינים שזרקו לעברם אבנים ובקבוקים במהלך עצרת מחוץ לבניין הפרלמנט. אלפי עובדים מהמגזר הציבורי במדינה צעדו ברחובות הבירה היוונית במחאה נגד צעדי החרום במסגרת תכנית הסיוע הכלכלית.

האירו בשפל של קרוב לשנתיים מול המטבעות המובילים

העימותים בין כוחות המשטרה למפגינים החלו ב-1 במאי בצל המשבר הכלכלי הכבד שפקד את המדינה כשעשרות מפגינים התקבצו באתונה ובערים נוספות ביוון, לרגל צעדות יום הפועלים. הצעדות נערכו גם במחאה על צעדי הקיצוץ שצפויה לקבל על עצמה ממשלת יוון, בתמורה לחבילת הסיוע מהאיחוד האירופי ומקרן המטבע הבינ"ל. באתונה נרשמו מספר עימותים בין המפגינים למשטרה, ביניהם אף עימות בו עשתה המשטרה שימוש בגז מדמיע על מנת למנוע את הגעתם של כ-20 מפגינים לפרלמנט.

ההשפעה של המהומות והמצב הקשה ביוון משפיעה באורח קשה גם על השוק האירופי ומובילה לירידות שערים חדות. המהומות אינן הגורם היחיד שמפיל את הבורסות באירופה. כלכלנים הביעו חשש כי הסיוע הנרחב ליוון בהיקף של 110 מיליארד אירו עשוי שלא להספיק. כמו כן טענו כלכלנים כי עדיין ישנה סכנה משמעותית כי מדינות האיחוד יאלצו לחלץ מדינות נוספות ובראשן פורטוגל וספרד.

תחזית צמיחה חיובית מהצפוי מצד האיחוד האירופי וכן הצהרות לפיהן אין בכוונת הבנק המרכזי של אירופה לחלץ גם את ספרד ומדינות נוספות הצליחה להרגיע מעט את חששות הסוחרים ומיתנה בצהרים את ירידות השערים ברחבי היבשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully