וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד: "אירן יכולה לעמוד בסנקציות"

נשיא אירן ממשיך להתגרות במערב. בשיחה עם עיתונאים בניו יורק אמר אחמדינג'ד כי ארצו אינה מפחדת מסנקציות. "אם יוטלו סנקציות יחסינו עם ארה"ב לא ישתקמו לעולם"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק)

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד אמר הערב (שלישי) כי ארצו תוכל לעמוד בסנקציות שיפעילו נגדה ארה"ב ובנות בריתה. "סנקציות לא יכולות לעצור את האומה האירנית. האומה האירנית מסוגלת לעמוד בלחץ של ארה"ב ובעלות בריתה", אמר אחמדינג'ד במסיבת עיתונאים. "בעוד שאנחנו לא מקבלים בברכה סנקציות, אנחנו גם לא מפחדים מהן", הוסיף. אחמדינג'ד אמר גם כי ארצו לא תיסוג מהאמנה למניעת הפצת נשק גרעיני כפי שעשתה לאחרונה צפון קוריאה.

אחמדינג'ד הזהיר את ארה"ב כי אם יוטלו על מדינתו סנקציות נוספות יחסי אירן וארה"ב יעלו על שרטון ממנו לא ייחלצו. "ביחסים בינינו ובין ארה"ב לא ישתפרו עוד לעולם", אמר אחמדינג'ד.

ביום שני נאם אחמדינג'ד בדיוני הוועידה לאי הפצת נשק גרעיני במטה האו"ם שבניו יורק. נשיא אירן תקף את המדינה המארחת ארצות הברית בנאומו ואמר כי "מדינות שמאיימות להשתמש בנשק גרעיני לא יכולות להיות חברות בסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית", אחמדינג'ד רמז בכך על דבריו של הנשיא האמריקאי ברק אובמה לגבי מדיניות התקיפה הגרעינית של ארצות הברית. נשיא אירן תקף גם את ישראל, אותה כינה כהרגלו "המשטר הציוני". לדבריו ישראל אוגרת ראשי נפץ גרעיניים ומאיימת על שכנותיה, כשהיא מקבלת גיבוי לכך מצד ארצות הברית. אחמדינג'ד גם התייחס לתקיפה אפשרית של מתקני הגרעין בארצו ואמר כי "כל תקיפה של מתקני הגרעין למטרות שלום של אירן צריכה להיתקל בגינוי מהיר מצד האו"ם".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully