וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפר חוזר? נמל התעופה בדבלין נסגר

בעקבות עליית ריכוז חלקיקי האפר באטמוספירה הכריזו רשויות התעופה באירלנד וסקוטלנד על סגירת המרחב האווירי שלהן. "אנחנו עלולים להיתקל במצב הזה לאורך כל הקיץ"

כל הטיסות בנמל התעופה המרכזי בדבלין, עיר הבירה של אירלנד, הופסקו הבוקר (רביעי) בעקבות ענן האפר הוולקני שמגיע מדרום איסלנד, כך מסרה רשות התעופה האירית. בשלב זה אין הגבלות תעופה לגבי נמל התעופה שאנון במערב המדינה. הרשויות באירלנד יפרסמו הודעה נוספת ב-13:00.

הלילה מסרו רשויות התעופה הבריטיות כי תשקל סגירת המרחב האווירי כדי לא לסכן את נוסעי הטיסות בעונת התיירות העמוסה. לדבריהן גם המרחב של צפון אנגליה וצפון וויילס עלול להיסגר.

"המצב דינמי מאוד", נאמר בהודעת הרשויות. "נוסעים הצפויים להשתמש באחד מנמלי התעופה המושפעים מההחלטה מתבקשים להישאר מעודכנים באמצעות חברות התעופה שלהן ולבדוק האם טיסתם עדיין מתקיימת", הוסיפו. לדברי הרשויות ריכוז האפר באטמוספרה עלול לעבור את הרמה הבטוחה "אנחנו עלולים לעמוד בפני המצב הזה לסירוגין לאורך כל הקיץ", אמר מנהל רשות התעופה האירית, אימון ברנן.

ענן האפר הוולקני שפולט הר הגעש האיסלנדי שיבש בצורה קשה את התנועה האווירית ברחבי אירופה בחודש שעבר. שדות התעופה בכל רחבי היבשת נסגרו ומיליוני אנשים קורקעו ונאלצו לוותר על נסיעותיהם או לחפש דרכי תנועה חלופיות. בעקבות ביקורת חריפה שהושמעה על איסור הטיסה הגורף החליטו רשויות התעופה באירופה להתיר את הטיסות, אך קבעו רף בטיחות של ריכוז חלקיקים באטמוספרה שמעליו ייסגרו המרחבים האוויריים.

(עדכון ראשון: 01:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully