וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: להגן על משפחות שכולות מהתקשורת

הצעת חוק חדשה מבקשת למנוע פגיעה בפרטיות משפחות המתבשרות על מות יקיריהן באסון. רונה רמון הביעה תמיכה בחוק וכתבה - "חדירה נפשעת לפרטיות ברגעים קשים מנשוא"

חברי הכנסת שי חרמש (קדימה) וכרמל שאמה (ליכוד) הגישו הבוקר (שלישי) הצעת חוק שמטרתה להגן על משפחות המתבשרות על מות יקיריהן מפני פרסום מוקדם של האסון ומפני "עליהום" תקשורתי על המשפחה. ההצעה באה בעקבות ריבוי מקרים בהם משפחות שכולות נפגעים מהתנהלותה של התקשורת, והוא זכה לתמיכתה של רונה רמון, ששכלה את בנה אסף רמון לפני כשמונה חודשים.

במכתב נרגש לחברי ועדת השרים לענייני חקיקה, כתבה רמון: "לפני כשמונה חודשים נהרג בני, אסף רמון, בעת טיסת אימון. כשעה לאחר התאונה החלה תכונה מוזרה בביתי ומסביב לו. קיבלתי הודעות לא ברורות בטלפון ובעודי מנסה לפענח מה פשר הדבר הבחנתי בהתכנסות של צלמים ועיתונאים מול ביתי. מיותר לומר עד כמה היה המראה מלחיץ ונורא: כמובן שהבנתי כי אסון נורא אירע, אך לא ידעתי מה בדיוק קרה ובמי משני בני החיילים מדובר. בה בעת התקשרה עיתונאית באמתלה כלשהי, וממנה קיבלתי למעשה את הבשורה המרה כי לאסף קרתה תאונה ואני נותרתי עם הידיעה הנוראה ועם הספק מול הנורא מכל. המודיעים הרשמיים של צה"ל הגיעו רק כעבור מספר שעות, זאת לאחר שבדקו ווידאו, לפי הנוהל הצבאי, את דבר נפילתו של אסף".

רמון הדגישה במכתבה גם את הפגיעה בפרטיות המשפחה בעקבות התנהלות התקשורת, וכינתה את ההתנהלות הזו "חדירה נפשעת לפרטיות ברגעים קשים מנשוא".

חודש מאסר או קנס כספי

חברי הכנסת שי חרמש (ליכוד) וכרמל שאמה (ליכוד) יזמו בימים אלה הצעת חוק שמטרתה למנוע הישנות של מקרים כאלה. "הצעת חוק הגנה על מקבלי בשורת איוב", מבקש לקבוע סדרה של הגבלות על כלי התקשורת בכל הנוגע ליצירת קשר עם מקבלי "בשורות איוב" ופרסום פרטים בנוגע למות יקיריהם בטרם עת.

לפי ההצעה, לנציג של כלי התקשורת יהיה אסור ליצור קשר עם מקבל הבשורה אלא עם חלוף חצי שעה לפחות מרגע היוודע הבשורה, וכן להיות בסביבתו הקרובה בזמן קבלת הבשורה. כמו כן, מבקשת ההצעה לאסור פרסום תמונות של מקבל הבשורה ב-48 השעות שלאחר קבלת הבשורה.

ההצעה קובעת עונש של חודש מאסר או 300 אלף שקלים לעובר על החוק, ומציינת, כי "אין ספק כי הפגיעה בחופש העיתונות, בכך שמעוכבים פרסום פרטי מקבלי בשורת האיוב היא פגיעה מידתית, ראויה, מוסרית ומוצדקת, בהתחשב ברגשות המשפחות השכולות".

במכתב התמיכה שלה בהצעת החוק הוסיפה רונה רמון, כי "החיים מזמנים לנו אירועים והתרחשויות שבהם אנו נדרשים להתנהלות תרבותית, אנושית ומוסרית וצר לי כי במדינת ישראל אנו זקוקים לחקיקה מוסדרת בנושאים שכאלה. לעניות דעתי חוק בשורת איוב הוא חוק חיוני והכרחי שיסייע למנוע מצבים מבישים, שבהם התקשורת עושה דין לעצמה והופכת לכלי משחית הרומס את פרטיותו של מי שקיבל זה עתה בשורת איוב ופוגעת בנימי נפשו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully