וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפנטגון חושף: ברשותנו 5,113 ראשי נפץ גרעיניים

לראשונה בהיסטוריה, הפנטגון חשף את גודל המאגר הגרעיני של ארה”ב. במקביל, תקפה מזכירת המדינה קלינטון את אחמדינג'ד והודיעה שתפעל "לניקוי המזה”ת מנשק להשמדה המונית שיפגע בישראל”

ארצות הברית חשפה אמש (שני) לראשונה בתולדותיה מידע על היקף הארסנל הגרעיני שברשותה, וגילתה כי הוא כולל 5,113 ראשי נפץ גרעיניים פעילים. המספר אינו כולל את הראשים שפורקו או שהנם מיועדים לפירוק, אשר היקפם מגיע ל-4,600 פריטים. עוד נמסר כי ארה"ב הפחיתה ב-84% את מאגר הנשק הגרעיני שלה, שעמד בשנת 1967 על 31,225 ראשי נפץ.

מוקדם יותר בנאומה בדיוני הוועדה למניעת הפצת נשק גרעיני (NPT) במטה האו"ם בניו יורק, אמרה מזכירת המדינה של ארצות הברית הילרי קלינטון כי וושינגטון תפעל לניקוי המזרח התיכון מנשק להשמדה המונית שעלול לאיים על ישראל. קלינטון הצהירה כי ארה"ב תנקוט ב"פעולות מעשיות" לשם הסרת האיום הגרעיני מן האזור.

בנוסף מתחה קלינטון ביקורת חריפה על אירן. מזכירת המדינה האמריקאית טענה ששאיפותיה הגרעיניות של טהרן מהוות סכנה ממשית עבור העולם כולו: "אירן היא המדינה היחידה שנציגיה יושבים באולם הזה, שלפי קביעת חבר פקחי סבא"א - אינה עומדת בתקנות הגרעין של הארגון".

אובמה: נבודד מדינות שמתעלמות מהסכמים

קלינטון התייחסה בביטול לטענותיו של נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד, שתקף מוקדם יותר בנאומו את מדיניות הגרעין של ארה"ב, ואמרה כי מדובר ב"אותם אישומים כוזבים, שחוקים ולעתים אף פרועים" שאירן מקפידה להשמיע. "עכשיו זה הזמן לייצר קונצנזוס אמיתי בין מדינות העולם, לא לחסום אותו או לעורר מחלוקות".

בנאומה קראה קלינטון לקהילה הבינלאומית לחייב את אירן לדין וחשבון על מעשיה. "אירן תעשה כל שביכולתה כדי לבלבל את העולם, להסיט את תשומת הלב מכוונותיה בפיתוח הגרעין", הוסיפה. "אירן המרתה את פיהן של מועצת הביטחון של האו"ם וסבא"א בכך שפעלה בניגוד לעמדתם לגבי מניעת הפצת נשק גרעיני. לפיכך בעתידה צפונים לה בידוד קיצוני ולחץ רב מצד הקהילה הבינלאומית".

בתוך כך נשיא ארה"ב ברק אובמה אמר אמש כי מדינות שמתעלמות ממחויבותן תחת ההסכם לאי הפצת גרעין - ימצאו את עצמן מבודדות. אובמה אמר את הדברים על רקע יציאתם של חברי המשלחת האמריקאית מאולם הדיונים בזמן נאומו של נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד מספר שעות בטרם נאומה של קלינטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully