וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חרדים שעובדים מרוויחים כחצי מחילונים"

מדו"ח שפרסמה עמותת חדו"ש עולה כי כ-40% מהחרדים אינם יודעים אנגלית. לטענת העמותה העובדה שלא אוכפים את תוכנית הליבה במגזר החרדי היא הגורם למצבם הכלכלי הקשה

עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון פרסמה היום (שני) דו"ח שמנתוניו עולה כי האוכלוסיה החרדית משתכרת בממוצע פחות משאר מגזרי החברה. מהדו"ח עולה כי כמעט מחצית מהחרדים אינם יודעים אנגלית. לטענת העמותה ההבדלים נובעים בין השאר מחוסר פיקוח על לימוד תוכנית הליבה של משרד החינוך במוסדות החינוך החרדים.

על פי נתוני משרד התמ"ת ממוצע ההכנסה למשק בית חילוני או מסורתי עומד על כ-12 אלף שקלים בחודש והוא כפול מממוצע ההכנסה למשק בית חרדי (6,100 שקל). לטענת העמותה הסיבה לכך היא ששני שליש מהגברים החרדים אינם עובדים, בין היתר משום שלא הוכשרו לעבוד. על פי הנתונים גם כשגברים חרדים עובדים, העובדה שלא למדו משפיעה עליהם קשות והם משתכרים שני שליש מגבר חילוני או מסורתי - 6,100 שקלים לחודש בממוצע לגבר חרדי, לעומת 9,000 שקל בממוצע לגבר חילוני או מסורתי.

עוד עולה מנתוני משרד התמ"ת כי 40% מהגברים החרדים אינם יודעים כלל אנגלית, פי 2.5 משיעור החילונים והמסורתיים שאינם יודעים כלל אנגלית (17%). רק 26% מהחרדים יודעים היטב אנגלית לעומת 46% מהחילונים והמסורתיים. לדברי העמותה, ידיעת השפה האנגלית היא כישור חיוני לשוק העבודה

מנכ"ל חדו"ש, הרב עו"ד אורי רגב, אמר בתגובה כי "כל המומחים מסכימים שהחינוך החרדי לבורות במקצועות הליבה מוביל את כלכלת ישראל לאובדנה ומשקיע את הציבור החרדי עצמו בעוני נורא. המשך ההשקעה של ישראל בחינוך ללא לימודים כלליים היא בגדר מעשה התאבדות, האסור על פי המסורת היהודית".

לטענת העמותה, משרד החינוך כמעט אינו מפקח על לימודי הליבה במגזר החרדי ובעצם אינו רוצה לדעת מה נעשה שם. "הדבר בא לידי ביטוי בכך שבכל החינוך החרדי היסודי (לא כולל חינוך מיוחד) יש רק חמישה מפקחים על כ-630 מוסדות, כלומר מפקח ל-130 מוסדות. זאת, על פי נתוני מרכז המחקר והמידע של הכנסת. בחינוך הממלכתי יש מפקח לכ-30 מוסדות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully