וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גורמים בינלאומיים ניסו לפגוע בניו יורק"

דובר הבית הלבן אמר כי ממשל אובמה מגדיר את האחראים לנסיון פיצוץ מכונית התופת בטיימס סקוור כ"טרוריסטים ללא צל של ספק". הערכה: מספר גורמים בינלאומיים מעורבים בפרשה

חקירת נסיון הפיגוע בטיימס סקוור בניו יורק נמשכת. דובר הבית הלבן רוברט גיבס הצהיר כי וושינגטון מגדירה באופן נחרץ את נסיון פיצוץ המכונית הממולכדת בטיימס סקוור בניו יורק כמתקפת טרור.

"אני חושב שכל מי שהשתמש בסוג כזה של חומרי נפץ, כמו אלה שנמצאו בתוך המכונית בניו יורק, התכוון ללא צל של ספק לבצע פעילות טרור", אמר גיבס. "מי שעשה זאת – יש להגדירו כטרוריסט באופן ודאי", הוסיף.

בתוך כך, נראה כי חקירת התקרית הבטחונית החמורה מתקדמת לכיוונים בינלאומיים. הוושינגטון פוסט דיווח כי גורמים בממשל אובמה מעריכים ברמת ביטחון גבוהה כי נסיון פיצוץ המכונית בטיימס סקוור בניו יורק נעשה בתיאום מספר גורמים בינלאומיים. הגורמים עוד העריכו, בעקבות סדרת תדרוכים בבית הלבן, כי בתקרית היו מעורבים מספר בני אדם.

מוקדם יותר אמר התובע הכללי של ארצות הברית אריק הולדר כי לחוקרי אירוע מכונית התופת בטיימס סקוור יש כיווני חקירה טובים. בנוסף, החוקרים עדיין מחפשים אחר גבר שצולם במצלמות אבטחה סמוך למכונית, אך בודקים גם כיוונים אחרים.

"ישנם כיווני חקירה טובים"

"יש לנו כמה רעיונות טובים" אמר הולדר, "אנחנו עוקבים במקביל גם אחרי מספר כיווני חקירה אחרים". הולדר הסתייג מהאפשרות שארגון הטליבן הוא זה שעומד מאחורי ניסיון הפיגוע. "אני יודע שבעבר הארגון הזה נטל אחריות על תקריות שלא היו קשורות אליהם", אמר.

הבוקר פורסם כי משטרת ניו יורק מחפשת אחר מספר בני אדם, החשודים במעורבות בתקרית. לדבריהם, נבדקים מספר כיווני חקירה וברשות המשטרה צילומים מ-82 מצלמות אבטחה מהאזור בו נמצאה המכונית.

באחד הצילומים ניתן לראות אדם שמתנהג באופן יוצא דופן, גבר לבן בשנות ה-40 לחייו, שנראה "מוריד חולצה בצבא כהה וחושף חולצה אדומה מתחתיה". בנוסף לחומר המצולם, נמסר כי תייר שהיה במקום דיווח שייתכן כי יש בידיו תמונה של החשוד.

עדכון ראשון: 17:55

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully