וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו: האם המחבל ממומביי יוצא להורג?

בית משפט במומביי הרשיע את המחבל היחיד שנותר בחיים לאחר מתקפת הטרור בעיר לפני כשנה וחצי. מוחמד קסאב, אזרח פקיסטני בן 22, נמצא אשם ב-86 סעיפים וצפוי לגזר דין מוות

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: רועי כ"ץ)

בית משפט במומבי שבהודו הרשיע היום (שני) את המחבל היחיד שנותר בחיים אחרי מתקפת הטרור בעיר ב-2008. המחבל הוא מוחמד עג'מל עמיר קסאב, אזרח פקיסטני בן 22 המשתייך לארגון הטרור הפקיסטני לאשקר א-טייבה. הואשם ב-86 סעיפים, כולל הכרזת מלחמה על הודו, רצח והחזקת חומרי נפץ, לאחר שתועד במצלמות אבטחה בעודו הולך בתחנת הרכבת המרכזית במומביי כשבידו תת-מקלע מסוג קלצ'ניקוב ותרמיל על גבו. גזר דינו צפוי להינתן מחר והוא צפוי לקבל גזר דין מוות.

"זאת לא היתה פעולה פשוטה של רצח. זאת היתה מלחמה", נכתב בהכרעת הדין שאורכה 1,522 עמודים. "הכנה מסוג זה לא נעשית על ידי פושעים רגילים. זאת הכנה שנעשתה על ידי אלה שמכריזים על מלחמה".

השופטים גם זיכו שני גברים הודים שהואשמו בסיוע למחבלים בתכנון מתקפת הטרור.

הכרעת הדין פורסמה ימים ספורים אחרי פגישתם של ראשי ממשלת הודו ופקיסטן במהלך כינוס אזורי בבהוטאן, בניסיון לחדש את שיחות השלום בין המדינות השכנות. "פסק הדין בעצמו הוא מסר לפקיסטן שאסור לה לייצא טרור להודו", אמר שר הפנים של הודו פלניאפן צ'ידאמבארם,

המחבל כבר ביקש להיתלות

174 בני אדם נהרגו בהתקפות שכוונו נגד 10 מבנים ונמשכו 60 שעות. מוקדי האירוע היו תחנת הרכבת המרכזית בעיר, מלון "אוברוי" ובית חב"ד.

בהתקפה בבית חב"ד נהרגו שליחי הארגון הרב גבריאל ורעייתו רבקה הולצברג ושלושה בני ערובה נוספים. משה, בנם בן השנתיים של בני הזוג הולצברג, ניצל על ידי המטפלת וחזר עמה לישראל.

משפטו של קאסב נמשך כמעט שנה וכלל 610 עדים. הוא התקיים בבית משפט שהוקם במיוחד בשטחי בית הסוהר במומביי, בו מוחזק המחבל מסיבות ביטחוניות. בתחילת הדיונים כפר קאסב באישומים נגדו, אך בהתפרצות נרגשת בחודש יולי הוא הודה בחלקו בפיגועים וביקש להיתלות. כך דווח ב-BBC. בקשתו נדחתה, והמשפט נמשך.

בעקבות הפיגועים הפסיקה הודו את שיחות השלום עם פקיסטן, בטענה שאיסלאמבד צריכה לפעול קודם נגד פעילי טרור הפועלים משטחה. הודו האשימה 38 בני אדם נוספים במעורבות בפיגועים, רובם גרים בפקיסטן.

(עדכון ראשון: 11:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully