וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד האירופי אישר את חבילת הסיוע ליוון

שרי האוצר של גוש האירו אישרו הערב הענקת 110 מיליארד אירו לחילוץ יוון מחובות, לאחר שהמממשלה באתונה התחייבה לנקוט בצעדי התייעלות. העברת הכסף טעונה עדיין אישור של הבונדסטאג הגרמני

שרי החוץ של 16 המדינות של גוש האירו חתמו הערב (ראשון) על התוכנית להצלת הכלכלה היוונית, יחד עם קרן המטבע העולמית. היקף הסיוע הוא 110 מיליאד אירו, והוא ייפרס על פני שלוש שנים. מטרת התכנית היא היא לסייע ליוון להיחלץ ממשבר החובות שאליו נקלעה ועלול לגרום לפגיעה קשה בגוש האירו.

לדברי שר האוצר של לוקסמבורג ז'אן-קלוד יונקר, המשמש גם כראש קבוצת שרי האוצר של האיחוד האירופי, התוכנית טעונה עדיין אישור של פרלמנטים במספר מדינות, בטרם יועבר הסיוע ליוון. ביום שישי הקרוב ידון הבונדסטאג בברליןבאישור חלקה של גרמניה בסיוע. עם זאת, ציין יונקר כי התשלום הראשון יועבר ליוון כבר ב-19 למאי.

פיטורים המוניים והקפאת שכר בכירים

מוקדם יותר פורסמו תנאי חבילת הסיוע לממשלה באתונה. על פי ההסדר שגובש, תפעיל יוון תכנית התייעלות רחבת היקף במגזר הציבורי שאמור להביא להפחתה של 8 מיליארד אירו בתקציב המגזר. התכנית תכלול פיטורים המוניים, איחוד תקנים, הקפאת שכר לבכירים וכן ביטול בונוסים. בנוסף, יועלה המע"מ במדינה לשיעור מבהיל של 23% ומסים נוספים יוטלו על מוצרי ייבוא ובהם דלק, סיגריות ואלכוהול אשר ייקרו את מחירם בכעשרה אחוזים.

הממשלה תבצע הפרטה של מגזרי תעשייה מסויימים במטרה לייעל אותם ולהזרים כסף מבחוץ אל תוך המדינה – הכל במטרה להביא לצמצום ביחס הגירעון-תוצר של יוון ולהביאו לרמה של פחות משלושה אחוזים בעוד 4 שנים, כך על פי הצהרותיו של שר האוצר היווני, ג'ורג' פאפאקונסטנטינו.

בשבת התקבצו עשרות מפגינים באתונה ובערים נוספות ביוון, לרגל צעדות יום הפועלים, ומחו על צעדי הקיצוץ הצפויים בתמורה לחבילת הסיוע מהאיחוד האירופי ומקרן המטבע הבינ"ל. באתונה נרשמו מספר עימותים בין המפגינים למשטרה, ביניהם אף עימות בו עשתה המשטרה שימוש בגז מדמיע על מנת למנוע את הגעתם של כ-20 מפגינים לפרלמנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully