וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: נתפוס את האחראים למכונית התופת

נשיא ארה"ב התייחס לראשונה לניסיון הפיגוע במנהטן והצהיר: "נעשה כל מה שנחוץ כדי להגן על העם האמריקאי ולקבוע מי עומד מאחורי מכונית התופת". לדברי ראש עיריית ניו יורק, אין ראיות לפיהן ארגון טרור עומד מאחורי הצבת המכונית בטיימס סקוור

רויטרס

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

ראש עיריית ניו יורק מייקל בלומברג אמר הלילה (שני) כי מבדיקת מכונית התופת שנמצאה בטיימס סקוור אין ראיות המצביעות על קשר בינה לבין אל קאעדה או ארגון טרור מוכר אחר. "אני בטוח שנמצא את האחראים למכונית התופת", אמר בלומברג. נשיא ארצות הברית ברק אובמה אמר אמש כי "נעשה כל מה שנחוץ על מנת להגן על העם האמריקאי ועל מנת לקבוע מי עומד מאחורי מכונית התופת".

מוקדם יותר התייחס מפקד משטרת ניו יורק ריי קלי לדיווח, לפיו הטליבן נטל אחריות להצבת מכונית התופת. קלי אמר כי אין עדויות התומכות בטענות הטליבן, והוסיף, כי לא ניתן לשלול את אפשרות שחברת התקשורת "ויאקום" היתה היעד למתקפת הטרור.

אתמול בכיר בארגון טליבן בפקיסטן נטל אחריות להצבת מכונית התופת שהתגלתה בניו יורק. המגזין "The Long War Journal" דיווח על נטילת האחריות. בקלטת שמע שפורסמה ב"יוטיוב" נשמע הבכיר, קארי חוסיין מחסוד, אומר כי הוא "מקבל את כל האחריות על ההתקפה האחרונה בארצות הברית", שמהווה לדבריו "נקמה על הרג המנהיגים הקדושים המעונים של המוג'הידין". עם זאת, מהימנות הקלטת והדיווח אינה ברורה בשלב זה.

השרה לביטחון הפנים של ארצות הברית אמר קודם לכן, כי הממשל האמריקאי מתייחס למכונית הממולכדת כ"התקפת טרור פוטנציאלית". "אנו מתייחסים לזה ברצינות רבה", הצהירה ג'אנט נאפוליטנו בראיון לרשת CNN.

בראיון לרשת ABC אמרה נאפוליטנו כי לרשויות ארצות הברית אין שום מידע שמצביע על כך שהמכונית הממולכדת לא היתה אירוע "חד פעמי". "אני חושבת שטיימס סווקר בטוחה כעת", הצהירה השרה. "כרגע אין לנו מידע נוסף מעבר לכך שזה היה אירוע חד פעמי. עם זאת, עדכנו את רשויות החוק של המדינות והערים כדי שיישארו ערניים".

אתמול התגלתה מכונית בטיימס סקוור בה היו מיכלי גז פורפן דלק, אבק שריפה, כמו גם חוטי חשמל ושעונים, לאחר שמוכר חולצות בכיכר דיווח לשוטר כי עשן יוצא מהמכונית. חבלני המשטרה נטרלו את המטענים ללא פגע.

ראש עיריית ניו יורק מייקל בלומברג אמר אתמול שנראה שהמטען הוכן בצורה חובבנית, והוסיף: "היה לנו מזל גדול. תודות לעירנות של אזרחי ניו יורק והשוטרים המקצועניים, מנענו מה שהיה יכול להיות אסון כבד מאוד".

נאפוליטנו, שערכה סבב הופעות בתכניות הבוקר הפוליטיות בארצות הברית, אמרה כי לא ידוע מי עומד מאחורי ניסיון הפיגוע. "ה-FBI, המשרד לביטחון פנים, יחד עם משטרת ניו יורק, עובדים כדי לזהות האם ישנם עוד אירועים שמתרחשים", הצהירה נאפוליטנו ברשת NBC. "אין לנו מידע נוסף שישנם כאלה כעת".

בהודעה מטעם דייוויד פטרסון, מושל מדינת ניו יורק, נמסר כי "למרבה המזל אף אחד לא נפגע, וכעת מלוא תשומת הלב של העיר, המדינה ורשויות החוק הפדרליות יופנו להבאתם לדין של האשמים במעשה הטרור הזה".

עדכון ראשון: 2.5.2010 17:02.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully