וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפאל: האופוזיציה המאואיסטית פתחה בשביתה

החיים בעיר הבירה הנפאלית שותקו לאחר שמפלגת המאואיסטים במדינה פתחה בשביתה ללא הגבלת זמן וזאת עלמנת להפעיל לחץ על הממשלה להיענות לדרישתם ולהתפטר

רויטרס

(צילום:רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

אנשי התנועה המאואיסטית פתחו היום (ראשון) בשביתה עד להודעה חדשה, לאחר שהשיחות עם הקואליציה נכשלו וראש הממשלה מדבאה קומאר נפאל סירב להתפטר. החנויות נסגרו, התנועה שובשה, ואלפי מאואיסטים מילאו את רחובות ערי הבירה קטמנדו על מנת לאכוף את השביתה.

המאואיסטים עמדו בראש הקואליציה ב-2008 לאחר ניצחונם המפתיע בבחירות למועצת החוקה, האחראית על הכנת חוקה חדשה. זאת, כחלק מהסכם השלום שהביא לסיום משטר המלוכה ולמלחמת האזרחים, במהלכה נהרגו יותר מ-13,000 בני אדם במשך עשור. אך המאואסטים פרשו מהקואליציה לאחר שהנשיא סירב לתמוך בדרישתם לפטר את מפקד הצבא, והמדינה צללה לסערה פוליטית.

המועד לחוקה החדשה הוא סוף מאי, אך השביתה עלולה למנוע את הכנת החוקה החדשה, בצל דרישות המורדים לחזור ולעמוד בראש הקבינט החדש.

אתמול אמר ראש הממשלה כי ממשלתו הואשמה בשוגג בכישלון ניסוח החוקה החדשה. "האשימו אותנו שקשרנו קשר בתהליך ניסוח החוקה על ידי מפלגת האופוזיציה הראשית, במקום לעזור ולקחת חלק בצורה יצירתית", אמר נפאל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully