וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאילנד: רה"מ הזהיר את המפגינים מ"הפסדים"

ראש ממשלת תאילנד מתנגד להחלת משטר צבאי בבנגקוק ובקרוב הוא יציג תוכנית שתביא לסיום המשבר עם אנשי האופוזיציה. עד אז, ינסו כוחות הביטחון לשכנע את המפגינים לעזוב את עיר הבירה

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו :גדי וינסטוק)

ראש ממשלת תאילנד הזהיר היום (ראשון) את מתנגדי הממשלה שהם עלולים לספוג "הפסדים" אם הם לא יפנו את אזור הקניות בעיר הבירה בנגקוק, בו הם מתבצרים בחודש האחרון. אולם אנשי הארגון "החולצות האדומות" הבטיחו לא הישאר במקומם. "מעתה, מה שהממשלה תעשה עלולה לגרום לעימותים ולהפסדים, אבל הממשלה יודעת מה היא עושה. מה שצריך לעשות חייב היעשות", אמר אבהיסיט וג'יגיווה בהודעת הטלוויזיה השבועית שלו. מאוחר יותר, קיים אבהיסיט ישיבת חירום של הקבינט כדי לדון בדרכים לסיום המשבר.

בתום הפגישה מסר דובר הממשלה שראש הממשלה יחשוף בשבוע הבא תכנית להקלת המתיחות בעיר. עד אז, ימשיכו כוחות הביטחון בניסיונותיהם לשכנע את אנשי האופוזיציה לעזוב את העיר. "הממשלה תשלח הודעות טקסט למפגינים כדי לספר להם על המצב, והיא מקווה שהם יחזרו הביתה", אמר הדובר. אולם "החולצות האדומות", התומכים בראש הממשלה המודח טקסין שינאווטרה וקוראים לבחירות חדשות, סירבו לזוז ממקומם. עם זאת, הם הסכימו להזיז מעט את המאחז שלהם על מנת לאפשר מעבר לבית חולים סמוך.

בתוך כך, ראש הממשלה שלל את האפשרות להחיל משטר צבאי בעיר, למרות שמקורביו דוחקים בו לעשות זאת. משטר צבאי יאפשר לחיילים טווח פעולה רחב יותר, כמו מעצר מפגינים למשך שבעה ימים ללא משפט. עם זאת, בעקבות תקנות מצב החירום שהוכרז בבנגקוק ב-7 באפריל, לכוחות הביטחון יש כבר יותר סמכויות מהרגיל. אולם, הצבא עדיין מהסס להשתמש בכוח נגד המפגינים על מנת למנוע שפיכות דמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully