וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים בכוננות: חשש מפריצת הגבול עם הרצועה

התחממות בגבול בין מצרים והרצועה: סוכנות הידיעות הפלסטינית מען דיווחה כי מצרים העלתה את רמת הכוננות בגבולה, מחשש לפריצתו על ידי תושבי רצועת עזה. על פי הדיווח, הפלסטינים ידרשו ממצרים לפתוח את מעבר רפיח

המתיחות בין מצרים וחמאס מסלימה בכל רגע. שעות לאחר שעיתון "אל-אהרם" המצרי תקף את חמאס, מצרים העלתה את רמת הכוננות שלה בגבולה עם רצועת עזה. זאת לאור מידע מודיעיני שהגיע למערכת הביטחון המצרית בדבר קיומה של צעדת מחאה פלסטינית שעתידה להגיע למעבר הגבול. על הדיווח בסוכנות הידיעות הפלסטינית מען, הכוננות הועלתה במטרה למנוע את מעברם של פלסטינים דרך הגבול המצרי. עוד נמסר כי הפלסטינים מתכוונים לקרוא "להסרת המצור מעל רצועת עזה" וידרשו מהמצרים "לפתוח את המעבר".

מוקדם יותר פורסם בעיתון המצרי, הנחשב לעיתון הרשמי של הממסד במצרים, מאמר שתקף את חמאס, זאת לאחר שחמאס האשים את כוחות הביטחון המצרים בפיזור גז רעיל במנהרת הברחה. בחמאס טענו כי המהלך המצרי הוביל למותם של ארבעה פלסטינים. "אם חמאס רוצה להאשים מישהו, שיאשים רק את עצמו", נכתב במאמר.

הדברים הגיעו בעקבות הגינוי החריף שפרסם דובר חמאס סאמי אבו זוהרי. לטענתו, אין זו הפעם הראשונה שמצרים נוקטת בצעד זה: "עד כה מתו 145 פלסטינים בתוך המנהרות, 45 מתוכם מתו כתוצאה מפיזור גז רעיל על ידי מצרים". בחמאס טענו עוד כי הרצועה מסתמכת כמעט באופן בלעדי על המנהרות, זאת לאור המצור שמוטל על עזה.

ביום רביעי נהרגו ארבעה פלסטינים ו-11 נוספים נפצעו כתוצאה מקריסת מנהרת הברחה המחברת בין רצועת עזה למצרים. ואולם למרות הדיווחים על קריסתה, משרד הפנים בממשלת חמאס האשים את כוחות הביטחון המצרים בפיזור גז רעיל בתוך המנהרה שהוביל למותם של הפלסטינים. דובר שירותי הרפואה הצבאיים בעזה אמר כי "פעולה מסוג זה מהווה עבירה על החוקים וההבנות הבינלאומיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully