וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב ואוסטרליה מזהירות: איומי טרור בהודו

ארצות הברית ואוסטרליה פרסמו התראות טרור חמורות לאזרחיהן הנמצאים בבירת הודו, זאת לאור מידע אמין על "איומים ממשיים של התקפות טרור, במיוחד בשווקי העיר"

האם גל טרור נוסף עתיד לשטוף את הודו? ארצות הברית ואוסטרליה, ואחריהן גם קנדה, פרסמו היום (שבת) התראות טרור חמורות לאזרחיהן בניו דלהי. זאת בשל "סימנים גוברים שטרוריסטים מתכננים מתקפות בעתיד הקרוב מאד בניו דלהי".

בהודעה האמריקאית נכתב כי "אזורים בהם מסתובבים מערביים מהווים מטרה מושכת במיוחד עבור אותם טרוריסטים. אם אתם מבחינים בחבילה לא מזוהה באזורים כאלה, התרחקו מיד והזעיקו את הרשויות". אוסטרליה ביקשה מאזרחיה בניו דלהי להיות זהירים ולהקפיד על ערנות. "הגיע לידינו מידע מדויק ואמין המעיד על כך שמתקפת טרור בניו דלהי, במיוחד בשווקי העיר, עלולה להתרחש", נמסר מהשגרירות האוסטרלית במדינה.

בהודעת משרד החוץ הקנדי לאזרחי המדינה הנמצאים בהודו נמסר כי "קיים איום מתמשך של מתקפות טרור בכל רחבי הודו. על פי מידע אמין וספציפי, המתקפות עלולות להתרחש במהלך הימים הקרובים באתרים הומי אדם, שווקים ומוקדי תיירות במדינה".

משטרת הודו הודיעה כי היא מתייחסת ברצינות להודעות ומייחסת להן חשיבות גבוהה. זאת במיוחד לאור הרצון לשמור על בטחון המשתתפים והקהל שיתארחו במשחקי חבר העמים הבריטי, אשר יתקיימו באוקטובר בניו דלהי. מדובר באחד מאירועי הספורט הגדולים בעולם, המתקיים אחד לארבע שנים.

בחודש שעבר התקיים בהודו ניסיון פיגוע מחוץ לאצטדיון קריקט בדרום המדינה, במהלכו התפוצצו מספר מטעני חבלה. מתקפת הטרור האחרונה שידעה הודו הייתה בחודש פברואר, במהלכה נרגו 17 בני אדם במערב המדינה. זו היתה מתקפת הטרור המסיבית הראשונה במדינה מאז מתקפת הטרור על מומבאי ב-2008, בה נהרגו 166 בני אדם. אותה מתקפה הביאה להסלמת המתיחות בין הודו לפקיסטן, כאשר ניו דלהי הודיעה כי אין לה ספק לגבי קיומו של קשר פקיסטני לאירועי הטרור וכי היא מעלה את רמת הכוננות ל"מצב מלחמה".

(עדכון ראשון: 11:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully