וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב למצרים: "נשקול מזה"ת נקי מגרעין"

ארה"ב מנסה להפיג את הלחץ המצרי בעניין סוגיית הגרעין הישראלי באמצעות יוזמה למזרח תיכון נקי מגרעין. המטרה: למנוע התנגדות מצרית בוועידת אי הפצת הגרעין שתפתח ביום שני

ארה"ב ומצרים מגבשות יוזמה במסגרתה יהפוך המזרח התיכון לאזור נקי מגרעין. בכירים בארה"ב הסבירו שהמהלך חשוב כיוון שהוא יסייע לוושינגטון להתמודד עם הביקורת לפיה היא מעלימה עין מתוכניות גרעין של מדינות מסוימות, אך נאבקת להטיל סנקציות על אירן בשל תוכניתה הגרעינית.

כך למשל, הוועידה בנושא האמנה למניעת הפצת נשק גרעיני (NPT) צפויה להיפתח ביום שני הקרוב בנאומו של נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד, שמתכוון לתקוף את המערב על התעלמותו מסוגיית הגרעין הישראלי.

בוול סטריט ג'ורנל צויין כי השיחות עם מצרים מתבססות על הסכמים מ-1995. "הצענו למצרים דברים שממשלים בארה"ב לא היו מוכנים לעשות בעבר", אמר בכיר אמריקאי לעיתון. "הם נואשים לקנות את תמיכת המצרים בוועידה ", צוטט בעיתון הנרי סוקולסקי, מנהל במרכז החינוכי למניעת הפצת גרעין.

בכירה אחרת הדגישה עם זאת, שהיא לא מאמינה שתהיה התקדמות רבה בנושא אם לא תושג פריצת דרך בשיחות השלום. "אנחנו חוששים שהתנאים לא יבשילו אלא אם כל המדינות באזור יקחו בו חלק, וזה לא סביר כל עוד אין תוכנית שלום מקיפה המקובלת על הצדדים", אמרה אלן טאושר, תת מזכיר המדינה לענייני פיקוח נשק וביטחון בינלאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully