וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה וברזיל לאירן: קבלו את עסקת הדלק

לאחר שאירן הודיעה כי לעולם לא תסכים להעשיר דלק גרעיני מחוץ לשטחה מנסות טורקיה וברזיל להביא לחתימה על ההסכם בכל זאת. רוסיה וסין כבר הסכימו להעניק את הזמן הדרוש למהלך

טורקיה וברזיל מנסות לחדש את השיחות על עיסקת הדלק הגרעיני בין אירן למערב בניסיון להימנע מהטלת סנקציות על אירן, כך הודיע אמש (שישי) דיפלומט מערבי. לדברי הדיפלומט סין ורוסיה הסכימו לתת לשתי המדינות את הזמן הדרוש על מנת לנסות לשכנע את אירן להסכים לעסקה.

דיפלומטים במערב הביעו את חוסר שביעות רצונם מהמלך מכיוון שזה יגרום לעיכוב בהליך הטלת הסנקציות. עם זאת הבהירו גורמים במערב כי לא יתנגדו למהלך. "אף אחד לא יימנע דיונים רציניים, אבל האם אירן רצינית בכוונותיה או שמא זהו עוד ניסיון למשוך זמן?", אמרו הדיפלומטים.

מוקדם יותר אמר יועצו המדיני הבכיר של המנהיג העליון, האייתולה עלי חמינאי. כי אירן לעולם לא תסכים להחלפת אורניום המועשר בדרגה נמוכה שברשותה בדלק גרעיני מחוץ לשטחה. "אנחנו חייבים להיות נאיבים ביותר בכדי לבטוח במערב", אמר עלי אכבר וליאטי לסוכנות הידיעות הממשלתית אירנא, "מדוע הם מתעקשים על החלפת הדלק הגרעיני בחו"ל? זה מוכיח שיש להם כוונות שטניות. אירן לעולם לא תבטח במערב עד כדי כך שנשלח את האורניום שלנו מחוץ לאדמתנו", אמר וליאטי.

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד אמר שלשום כי ארצו נושאת את דגל המאבק כנגד מה שהגדיר כמעצמות השחצניות. "כל אומה רודפת חופש צריכה להתנגד לחוסר הצדק בפלסטין, אירן ועירק", אמר אחמדינג'ד. "הדור הבא יבין כיצד נאבקנו בסנקציות ובלחצים עולמיים כדי להתקדם בתוכניות הגרעין והחלל שלנו. המעצמות מנסות להסית אותנו מדרכנו הצודקת באמצעות תעמולה, אך ללא הועיל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully