וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן מבהירה: "לא נסכים לעסקת האורניום"

יועצו המדיני של המנהיג האירני העליון באירן אמר שארצו צריכה להיות נאיבית בכדי לבטוח במערב והבהיר כי הרפובליקה האיסלמית לעולם לא תסכים לביצוע עסקת החלפת האורניום מחוץ לשטחה

אירן לעולם לא תסכים להחלפת אורניום המועשר בדרגה נמוכה שברשותה בדלק גרעיני מחוץ לשטחה, כך אמר היום (שישי) יועצו המדיני הבכיר של המנהיג העליון, האייתולה עלי חמינאי. מספר מדינות, דוגמת טורקיה, הציעו לתווך בין אירן למדינות המערב נוכח המשך פיתוח תוכנית הגרעין האירנית.

"אנחנו חייבים להיות נאיבים ביותר בכדי לבטוח במערב", אמר עלי אכבר וליאטי לסוכנות הידיעות הממשלתית אירנא, "מדוע הם מתעקשים על החלפת הדלק הגרעיני בחו"ל? זה מוכיח שיש להם כוונות שטניות. אירן לעולם לא תבטח במערב עד כדי כך שנשלח את האורניום שלנו מחוץ לאדמתנו", אמר וליאטי.

בתוך כך, שרת החוץ של האיחוד האירופי קת'רין אשטון הודיעה הלילה כי חלה התקדמות במו"מ עם הנהגת סין בדבר הטלת הסנקציות על אירן בגין התחמשותה הגרעינית. בהודעה שפרסמה במהלך ביקורה במדינה הקומוניסטית, הצהירה אשטון כי "השיחות עם מנהיגי סין בדבר אירן התקדמו לנושא הדרך שבה יש להטיל את הסנקציות, כאשר בעבר השאלה היתה בדבר אפשרות הטלתן בלבד. אשטון אמרה עוד כי לתחושתה, בסין מתחילים לקבל את העמדה לפיה הסנקציות על אירן הן חיוניות.

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד אמר אמש כי ארצו נושאת את דגל המאבק כנגד מה שהגדיר כמעצמות השחצניות. "כל אומה רודפת חופש צריכה להתנגד לחוסר הצדק בפלסטין, אירן ועירק", אמר אחמדינג'ד. "הדור הבא יבין כיצד נאבקנו בסנקציות ובלחצים עולמיים כדי להתקדם בתוכניות הגרעין והחלל שלנו. המעצמות מנסות להסית אותנו מדרכנו הצודקת באמצעות תעמולה, אך ללא הועיל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully