וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה: "לא צופה מלחמה עם ישראל בקרוב"

לאחר מספר ימים בהם שתק, התייחס מזכ"ל חיזבאללה לדיווחים לפיהם סוריה העבירה לארגונו טילי סקאד ואמר שהוא לא מאשר ולא מכחיש. לדבריו, מדובר בנסיונות מצד ישראל להלך אימים על חיזבאללה. "אנו שומעים את האיומים, אולם לא נראה שמלחמה מסתתרת מאחוריהם"

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: לירז ליבנה)

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה אמר אמש (חמישי) בראיון לתחנת טלוויזיה כוויתית כי איננו מאשר ואינו מכחיש את האשמות ישראל לפיהן ארגונו קיבל באחרונה טילי סקאד מסוריה. הוא הוסיף כי האשמות ישראל הן ניסיון להלך אימים על חיזבאללה ושאינו צופה עימות צבאי בין ישראל לארגונו בטווח הנראה לעין.

"אני לא יכול לומר זאת בוודאות", אמר נסראללה על הסיכויים למלחמה קרובה, "אני ואחיי בחיזבאללה שומעים את האיומים אולם לא נראה שמלחמה מסתתרת מאחוריהם. להיפך, אם היו שקט ושתיקה, כולם צריכים היו לעמוד על המשמר", הוסיף. "כששומעים את כל הרעש האמריקאי והישראלי מבינים שהם שואפים להישג פוליטי ופסיכולוגי וכמה יתרונות ביטחוניים, מבלי להגיע לידי מלחמה".

"היום זה טילי סקאד, אתמול סוגים אחרים של טילים, המטרה היא אחת והיא לאיים על לבנון ועל סוריה וללחוץ על לבנון, סוריה ותנועות ההתנגדות וכן על העמים בשתי המדינות", אמר נסראללה. "בלי קשר אם סוריה העבירה לחיזבאללה את הטילים הללו, הרי שסוריה מכחישה ואנחנו לא מגיבים".

שרי הביטחון של ארצות הברית וישראל האשימו את סוריה בהעברת טילי סקאד לחיזבאללה, אולם ישראל כבר הצהירה כי אין בכוונתה לצאת למהלך צבאי בשל כך.

מוקדם יותר התייחס שר החוץ אביגדור ליברמן לפרסומים לגבי טילי הסקאדים שסוריה העבירה לחיזבאללה ואמר כי מדובר בעניין חמור מאוד. במסיבת עיתונאים עם שר החוץ של קולומביה, חיימה ברמודס מריסלדה, הוסיף שר החוץ כי התבטאות שר ההגנה האמריקני רוברט גייטס לפיה לחיזבאללה יש יותר טילים מאשר לרוב מדינות העולם מטרידה. "לישראל אין כוונה לייצר פרובוקציות או ליזום מהלכים לא שקולים", אמר שר החוץ, "ישראל היא מדינה עם ממשלה אחראית. יחד עם זאת כששומעים את דברי שר ההגנה האמריקני זה בהחלט מטריד וזה איום על היציבות באזור כולו".

עדכון ראשון: 22:58

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully