וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסביב לעולם בשבוע: מכות בפרלמנט האוקראיני

באוקראינה זרקו ביצים על יו"ר הפרלמנט, בתימן ניסו להרגו את השגריר הבריטי, בתאילנד אנשי האופוזיציה לא מוותרים, בארצות הברית מנסים להתגבר על כתם נפט ענק, ומהלכה אליזבת חגגה 84 אביבים

המאבק נמשך

המתיחות הפוליטית בתאילנד ממשיכה לגבות קורבנות. השבוע חלה הסלמה בצל התפשטות ההפגנות מחוץ לבנגקוק. חייל אחד נורה למוות בראשו, ולפחות עשרה מפגינים נפצעו בעימותים אלימים בין חיילים ומתנגדי הממשלה במדינה. זאת לאחר שמאות אנשי "החולצות האדומות" נסעו בשיירה צפונית לבנגקוק, בדרכם להפגנה המונית באזור.

שגריר על הכוונת

שגריר בריטניה בתימן ניצל היום השבוע מפיגוע התאבדות סמוך לשיירה שעשתה את דרכה לשגרירות בצנעא. השגריר טים טורלוט יצא ללא פגע מהאירוע, אך אדם אחד, ככל הנראה, המחבל המתאבד פעיל אל קאעדה, נהרג מהפיצוץ, ושני אנשי ביטחון שליוו את טורלוט נפצעו.

ביצים, עשן ומכות בפרלמנט

מהומה פרצה השבוע בפרלמנט באוקראינה, במהלך הצבעה על הארכת הסכם החכירה של בסיס הצי הרוסי בחצי האי קרים האוקראיני. יו"ר הבית נאלץ למצוא מחסה תחת מטריות לאחר שנזרקו לעברו ביצים, בעוד חברי פרלמנט התקוטטו באולם, שהתמלא אובך עקב רימוני עשן. בתוך כל ההמולה, הצליח הפרלמנט לאשרר את ההסכם, שמאריך ב-25 שנים את שהות הצי הרוסי בסבסטופול שלחופי הים השחור בתמורה להנחות במחירי האספקה של גז רוסי. חקירה פלילית נפתחה בעקבות התגרה.

שוב נשיא, עדיין מבוקש

נשיא סודן עומר חסן אל-באשיר חגג השבוע את זכייתו בכהונה נוספת בבחירות שנערכו החודש במדינה. באשיר הוכרז כמנצח לאחר שזכה ב-68% מהקולות בבחירות הרב-מפלגתיות הראשונות שנערכו במדינה מזה 24 שנים. הוא ראש המדינה המכהן היחיד בעולם שמבוקש על ידי בית הדין לפשעים בינלאומיים בגין פשעי מלחמה. באשיר צפוי להקים קואליציה יחד עם מנהיג הדרום סאלבה קיר לקראת משאל העם שייערך בשנה הבאה ובעקבותיו צפוי אזור הדרום להפוך למדינה עצמאית חדשה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

דרום קוריאה מתאבלת

בסיאול בירת דרום קוריאה נערכו השבוע טקסי אזכרה והלוויות ל-40 המלחים שנהרגו לאחר שאוניית צי טבעה סמוך לגבול הימי עם צפון קוריאה, ב-26 במרץ. שישה מלחים עדיין נעדרים. האונייה טבעה לאחר שנפער בה חור מסיבה שעדיין לא ידועה וחילק אותה לשני חלקים.

ארצות הברית מנקה

משמר המפרץ האמריקאי עסק השבוע בקדחתנות יחד עם גורמים מחברת הנפט BP בניקוי כתם הנפט במפרץ מקסיקו. הכתם נוצר כתוצאה מפיצוץ באסדה בים בשבוע שעבר. היקף הדליפה התגלה כגדול פי חמישה מהערכות ראשוניות, והוא עומד על 5,000 חביות ביום. בקצב הנוכחי, מימדי האסון עלולים בתוך חודשיים להשתוות לאלה של הכתם שנוצר מטביעת מיכלית הנפט האקסון ואלדז ב-1989.

הקטל בחוארז

העיר חוארז שעל גבול מקסיקו-ארה"ב היא אחת הערים המסוכנות ביותר בעולם. השבוע פרץ גבר חמוש לבר בעיר, הוציא משם שמונה גברים צעירים למגרש החנייה וירה בהם למוות. כמה שעות אחר כך, נהרגו שני גברים ואישה מירי ממכונית חולפת מול עיניהם של ילדים ששיחקו בגן סמוך. מקרי האלימות נמשכים למרות נוכחותם של יותר מ10,000 חיילים ושוטרים בעיר.

בתמונה: קרובי משפחתם של קורבנות הרצח סמוך לגן הילדים

צרות בחווה

חקלאים צרפתים שיתקו השבוע את התנועה ברחובות עיר הבירה פריז במחאה על החמרת מצבם הכלכלי. זאת, עקב הירידה במחירי תוצרת חקלאית. כ-1,000 טרקטורים ו-5,000 מגדלי דגנים יצאו לרחובות. הם דורשים להגביר את הפיקוח על השוק במטרה להעלות את מחיר תוצרתם.

ארזתם לבד?

חיילים גרמנים מכוח נאט"ו באפגניסטן ISAF, סיימו השבוע את שירותם במדינה. כאן הם נראים בזמן שהם מחכים לעבור בידוק ביטחוני בבסיס חיל האוויר בטרמז שבאוזבקיסטן, בדרכם בחזרה הביתה.

84 אביבים

מלכת בריטניה אליזבת השניה חגגה השבוע יום הולדת 84. המלכה בילתה את היום השמח בארמון ווינדזור יחד עם בעלה הנסיך פיליפ. בבריטניה מציינים את יום הולדתה פעמיים בשנה, פעם אחת ביום עצמו, ופעם אחת בטקס רשמי שנערך ביוני, כשמזג האוויר מאפשר חגיגות פומביות מהנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully