וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועדה לתכנון ובנייה בירושלים שבה לפעול

לאחר הפסקה ארוכה, בעקבות הביקורת מאישור תוכניות בנייה במזרח ירושלים במהלך ביקור סגן נשיא ארצות הברית, שבה הוועדה לפעול. השר אלי ישי: "כשאישים מארה"ב יבקרו לא ייערכו דיונים"

שר הפנים אלי ישי, הורה היום (רביעי) לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בירושלים "לשוב ולהתכנס לדיונים השוטפים, כפי שנעשה בעבר, לגבי כל ירושלים ללא יוצא מן הכלל". זאת לאחר שבמהלך ביקורו של סגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לפני כחודש וחצי אושרו תוכניות בנייה במזרח ירושלים וכתוצאה מכך נוצר משבר דיפלומטי עם ארה"ב.

לדברי ישי, "בעקבות הביקור של סגן נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, הוקמה ועדה לבחון את התקלה שקרתה. לפי ההחלטה שהתקבלה הדיונים יתקיימו כסדרם, אך ביום שיש בו ביקורים מיוחדים של אישים חשובים מארצות הברית לא יהיה דיון בנושאים רגישים". הוועדה צפויה להתכנס לראשונה בשבוע הבא לראשונה מאז הופסקו דיוניה.

בראיון לרדיו קול חי אמר ישי כי "אני יודע מראש הממשלה שאין הקפאה בירושלים. אמרתי לו שאנחנו ממתינים זמן רב מאז הביקור של ביידן. אני מכבד את האמריקנים ומלא הערכה גדולה ועצומה אליהם. אין לנו עניין להתגרות בהם ולכן ביום שיש ביקורים לא נפגע באורחים שלנו. הם מבינים שאי אפשר להקפיא את הבנייה בירושלים, ולכן הוועדות ימשיכו לדון ולהחליט על אישורי בנייה בכל ירושלים כרגיל".

ישראל חטפה סטירה בפרצוף

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת השוהה בוושינגטון התייחס היום גם כן לנושא הבנייה בירושלים ואמר בשיחה עם כתבים: "אין הקפאה בבנייה. זה לא נכון".

אף על פי כן, ברקת הודה כי חלה האטה בבנייה בחלקה המזרחי של ירושלים. זאת בשל "הסטירה בפרצוף", כלשונו, שישראל חטפה בעת ביקורו של סגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בארץ בעקבות האישור שניתן לבניית 1,600 יחידות דיור חדשות במזרח העיר.

"לוקח זמן להתאושש מהתקפה כזו מצד ידידה כמו ארצות הברית", אמר ברקת והדגיש כי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בבירה חידשה את פעילותה אחרי הפסקה קלה. "לא ניתן למנוע את צמיחתה של עיר כה חיה ותוססת כמו ירושלים", הוא ציין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully