וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניר ברקת בארה"ב: הבנייה בי-ם לא הוקפאה

ראש עיריית ירושלים הבהיר כי הבנייה במזרח העיר לא הוקפאה, אלא רק הואטה ומתח ביקורת על "סטירת הלחי" מצד הממשל האמריקאי. לדבריו, ריבונות פלסטינית במזרח העיר משולה להכנסת "סוס טרויאני" למרכז הריבונות היהודית

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת הכחיש הלילה (רביעי) את הפרסומים, לפיהם ממשלת ישראל והממשל האמריקאי הגיעו להבנות על הקפאת הבנייה במזרח העיר. ברקת, השוהה בוושינגטון, אמר בשיחה עם כתבים: "אין הקפאה בבנייה. זה לא נכון".

אף על פי כן, ברקת הודה כי חלה האטה בבנייה בחלקה המזרחי של ירושלים. זאת בשל "הסטירה בפרצוף", כלשונו, שישראל חטפה בעת ביקורו של סגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בארץ בעקבות האישור שניתן לבניית 1,600 יחידות דיור חדשות במזרח העיר. "לוקח זמן להתאושש מהתקפה כזו מצד ידידה כמו ארצות הברית", אמר ברקת והדגיש כי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בבירה חידשה את פעילותה אחרי הפסקה קלה. "לא ניתן למנוע את צמיחתה של עיר כה חיה ותוססת כמו ירושלים", הוא ציין.

ברקת, שנועד אתמול עם חברי קונגרס בגבעת הקפיטול וסעד עם חברי תנועת "הפרויקט הישראלי", הביע גם התנגדות לשליטה פלסטינית במזרח ירושלים במסגרת הסדר שלום עתידי. הוא דימה שליטה כזו להכנסת "סוס טרויאני" למרכז הריבונות היהודית. לכל היותר, הוסיף, הפלסטינים יוכלו להקים שגרירות בירושלים.

גם סגן שר החוץ דני אילון הבהיר הבוקר, כי הבנייה בירושלים לא תוקפא. בראיון לקול ישראל אמר אילון כי שיחות הקרבה בין ישראל לרשות הפלסטינית ייפתחו, להערכתו, בעוד כשבועיים. הוא גם קרא לפלסטינים לנהל את המו"מ "בידיים נקיות ובלי תירוצים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully