וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לחיזבאללה יותר טילים מרוב ממשלות העולם"

שר ההגנה האמריקאי רוברט גייטס אמר במהלך מסיבת עיתונאים משותפת עם שר הביטחון אהוד ברק כי לחיזבאללה כמות טילים ורקטות גדולה המערערת את היציבות באזור

שר ההגנה האמריקאי רוברט גייטס האשים אמש (שלישי) את אירן וסוריה בחימוש חיזבאללה בטילים מתוחכמים, ואמר כי מלאי הנשק של הארגון מערער את היציבות באזור כולו, כך דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית.

במסיבת עיתונאים משותפת עם שר הביטחון אהוד ברק בפנטגון, אמר גייטס כי "סוריה ואירן מספקות לחיזבאללה רקטות וטילים בעלי יכולת גבוהה. אנחנו בשלב בו לחיזבאללה יש יותר טילים ורקטות מאשר לרוב הממשלות בעולם. הדבר כמובן מערער את היציבות באזור כולו".

שר הביטחון ברק אמר במסיבת העיתונאים כי סוריה העבירה מערכות נשק הכוללות בתוכן טילים לרשות החיזבאללה, זאת למרות שישראל לא התגרתה בלבנון או בחיזבאללה. ברק אמר כי ישראל השגיחה על התקדמותם של אנשי הארגון בדרום לבנון וכמו כן ציין כי אינו חושב שהחיזבאללה תורם ליציבות באזור.

גייטס התייחס גם למאבק לבלימת תוכנית הגרעין של אירן ואמר שהוא מרוצה מקצב התקדמות ההכנות האמריקאיות להתמודד עם האיום האירני. גייטס עונה בכך לביקורת מצד הרפובליקאים שמבקרים את ממשלו של אובמה על מה שהם מכנים "ואקום אסטרטגי".

מתכנני המלחמה בפנטגון שוקדים בתקופה האחרונה על אופציות צבאיות למקרה בו הנשיא אובמה יורה על תקיפה. שר ההגנה וכן ראשי הצבא האמריקאי הביעו בעבר את התנגדותם לשימוש באופציה צבאית אלא כצעד אחרון, אילו הסנקציות ייכשלו. "אני מאוד מרוצה מתהליך התכנון, הן בתוך הבניין הזה ובשיתוף הפעולה שבין סוכנויות המודיעין", אמר גייטס בפנטגון, "אנחנו מקדישים זמן רב לאירן ונמשיך לעשות כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully