וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היה פיצוץ: נפטרים ממצוק מסוכן במכתש רמון

סלע במשקל 800 טון, שתלוי על בלימה בגובה של 40 מטרים מעל לכביש מצפה רמון-אילת, פוצץ היום בצורה מבוקרת על ידי החברה הלאומית לדרכים. הגדרה חדשה לסלע קיומנו

יח"צ - חד פעמי

(צילום באדיבות גלעד עדין, עריכת וידאו: יאיר דניאל, קריינות: רועי כ"ץ)

סלע שמשקלו מוערך בכ-800 טונות התלוי על מצוק בגובה של כ-40 מטרים מעל כביש מכתש רמון-אילת הוסר היום (שלישי) בפיצוץ מבוקר שנערך על ידי החברה הלאומית לדרכים וחברת "תמר" המתמחה בשיטות חציבה מתקדמות. על פי מומחים בתחום ההנדסה, יכול היה הסלע להיאחז במצוק עוד מאות שנים, אך היתה קיימת גם אפשרות כי רעידת אדמה קלה, או מזג אוויר סוער יגרמו לקריסתו.

הסדק שנפער בין הסלע הענק למצוק עליו היה תלוי התגלה במהלך סיורים שביצעו באזור מנהלי מרחב דרום בחברה הלאומית לדרכים. הסיור נועד לזהות מפגעים ושינויים שנוצרו בקרקע עם סיום עונת הגשמים, בעיקר נוכח כמות המשקעים הרבה שירדה בפרקי זמן קצרים בדרום הארץ בחודשים האחרונים.

לאחר הערכת מצב ובחינת כל החלופות האפשריות הוחלט כי פיצוץ מבוקר של הסלע הוא הדרך הטובה ביותר להסיר את האיום. לקראת הפיצוץ, נסגר קטע הכביש בצורה הרמטית לתנועת כלי רכב. כניסת הולכי רגל ומטיילים לאזור לא תתאפשר גם היא. הכביש ייפתח מחדש אחר הצהריים לאחר ששברי הסלע יסולקו מהמקום.

עדכון ראשון: 10:42

  • עוד באותו נושא:
  • סלע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully