וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד: מועצת הביטחון של האו"ם "שטנית"

נשיא אירן שוב מפרסם התבטאות חריפה. בניסיון למתוח ביקורת על האופן שבו מתקבלות ההחלטות במועצת הביטחון של האו"ם, אמר: "זכות הווטו באו"ם היא כלי שטני"

עוד התבטאות תוקפנית של מחמוד אחמדינג'ד. הנשיא האירני כינה הערב (שני) את חמש החברות הקבועות במועצת הביטחון של האו"ם "שטניות", כך דיווחה סוכנות הידיעות האירנית ISNA. אחמדינג'ד, המרבה לתקוף את מדינות המערב, אמר כי זכות הווטו, המוחזקת בידי כל אחת מהחברות הקבועות – ארצות הברית, רוסיה, סין, בריטניה וצרפת – "נועדה להביא לדיכוי ולהרס אופיה האמיתי של האנושות וכך מהווה כלי שרת שטני".

דבריו של אחמדינג'ד נאמרו במסגרת מסורת מתהווה של הטלת חצי ארס במערב, המאשים את אירן בפיתוח גרעין תוך התעלמות מהקודים הבינלאומיים. ארה"ב ובעלות בריתה חושדות מזה זמן רב בכוונותיה הגרעיניות של טהרן וברצונה להביא לפיתוח נשק גרעיני. באירן מכחישים מכל וכל את ההאשמות, וטוענים כי מטרתה של תכנית הגרעין היא להביא לקדמה אנרגטית ופיתוח אמצעים חסכוניים לייצור חשמל.

ארה"ב גיבשה טיוטה ובה פירוט הסנקציות שהיא מבקשת ממועצת הביטחון להטיל על אירן בעקבות תכנית הגרעין שלה. בין הסנקציות שוושינגטון מקדמת: הגבלות בנקאיות על אירן, אמברגו של נשק, הקשחת התנאים לקיום כל סוג של מסחר ומשלוח בינלאומי, פעולות נגד פעילי משמרות המהפכה וחרם השקעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully