וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולין: הנשיא מת בהתרסקות, האח יחליפו?

שבועיים לאחר התרסקות המטוס שבה מצא את מותו נשיא פולין לך קצ'ינסקי, הודיע אחיו התאום ירוסלב על התמודדותו לנשיאות. גורמים פוליטיים מעריכים כי הסיכוי לירושה על רקע משפחתי נמוך

ירוסלב קצ'ינסקי, אחיו התאום של נשיא פולין המנוח לך קצ'ינסקי, הודיע היום (שני) על כוונתו להתמודד בבחירות לנשיאות ביוני. קצ'ינסקי ייצג את מפלגת האופוזיציה הימנית "חוק וצדק". בהצהרתו בנוגע לריצתו לנשיאות אמר קצ'ינסקי כי "סיומם הטרגי של חיי הנשיא והעילית הפטריוטית של פולין, משמעותם אחת בעבורנו: אנחנו חייבים להשלים את משימתם".

קצ'ינסקי הוסיף כי "פולין היא המחויבות המשותפת שלנו. אנחנו מחויבים להתגבר על כאבנו האישי ולקחת על עצמנו את המשימה למרות הטרגדיה האישית. לכן החלטתי לרוץ לנשיאות פולין.

למרות גל האהדה שהתעורר בפולין כלפי קצ'ינסקי ומשפחתו בעקבות הטרגדיה, סקרי דעת קהל שנערכו באחרונה מציבים את הנשיא בפועל ברניסלב קומורובסקי, מועמדה של מפלגת המרכז, כמוביל במירוץ לנשיאות. "במציאות, לא ירוסלב יהיה המתמודד אלא אחיו. הקמפיין שלו יתמקד בסימפטיה שעורר מות האח", אומרים גורמים בפולין. להערכת גורמים אלה יתקשה ירוסלב להשיג יותר מ-20 או 25 אחוזים מהקולות. "לקצ'ינסקי סיכוי לזכות רק עם יריביו יבצעו טעויות. אלו לא בחירות רגילות אבל לא נראה שהנטיות הפוליטיות בפולין השתנו", אמרו הגורמים.

מטוסו של לך קצ'ינסקי התרסק ב-10 באפריל בדרכו לרוסיה. יחד עם הנשיא קצ'ינסקי נהרגו בהתרסקות 95 אנשים נוספים ביניהם רעייתו ובכירים רבים בהנהגה הפולנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully