וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זימבבואה: אין לנו הסכם אורניום עם אירן

שר התעשייה והמסחר של זימבבואה הכחיש את הדיווח בעיתון הבריטי "סאנדיי טלגרף", לפיו ארצו חתמה על הסכם לאספקת אורניום לאירן תמורת נפט. "אין לנו הסכם כזה עם טהרן"

ממשלת זימבבואה הכחישה היום (שני) דיווחים על כך שחתמה הסכם לפיו אירן תספק נפט לזימבבואה, ובתמורה תקבל גישה למצבורי אורניום במדינה האפריקאית. לדבריה אין זה ברור כלל כי יש בשטחה מאגר אורניום מספיק לשימוש מסחרי.

בשבוע שעבר ביקר נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד בהאררה. במהלך הביקור, הביע נשיא זימבבואה רוברט מוגאבה תמיכה בתוכנית הגרעין של אירן, והאשים את המערב בענישה של שתי מדינות בגלל שהן מתעקשות על עצמאותן.

היום הכחיש שר התעשייה והמסחר במדינה וולשמן נקובה את הדיווח ב"סאנדיי טלגרף" הבריטי אודות ההסכם החדש שנחתם כביכול בין שתי המדינות. "זה לא נכון. לא נחתם הסכם כזה", אמר נקובה. "לא בטוח שלזימבבואה יש מספיק מרבצי אורניום. קודם צריך להוכיח שישנם מרבצי אורניום, וזה עדיין לא נעשה". בעבר אמר מוגאבה כי לארצו יש מרבצי אורניום שעדיין לא נעשה בהם שימוש.

לדברי נקובה, אירן וזימבבואה חתמו רק על הסכם שיתוף פעולה כללי בתחומי אנרגיה, מדע, טכנולוגיה וחקלאות, אך הפרטים הסופיים של כל השקעה שתתבצע במסגרתו עדיין לא סוכמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully