וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסיה עד ארה"ב: אמא אדמה מסרבת לנוח

שבועיים אחרי התפרצות הר הגעש באיסלנד, אמא אדמה ממשיכה לעשות שרירים. בגיאורגיה נותרו מאות ללא קורת גג לאחר שבתיהם הוצפו, בסין הוצפו 400 אלף דונם של אדמה חקלאית, ובמיסיסיפי נהרגו עשרה בני אדם בסופת טורנדו

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידיאו: רן צימט, קריינות: רועי כ"ץ)

האם סוף העולם יגיע לפני 2012? זה לפחות הרושם שעלול להתקבל מריבוי אסונות הטבע שפוקדים את העולם בימים האחרונים. באסונות טבע שונים שאירעו בארצות הברית, אירופה ואסיה נהרגו עשרות בני אדם, ומאות אולצו לפנות את בתיהם בשל חשש לחייהם.

את מדינת מסיסיפי שבארצות הברית פקדה אתמול סופת טורנדו עזה, בה נהרגו לפחות 10 בני אדם. הסופה זרעה הרס בשכונות רבות במדינה, מוטטה בתים, הפכה מכוניות והביאה לקריסה של מערכת החשמל - מה שהותיר חלקים גדולים ממיסיסיפי בעלטה.

תושב העיר יאזו סיטי אשר במיסיסיפי סיפר כי הכנסייה אליה ברח על מנת להסתתר מהטורנדו התמוטטה סביבו. למרבה המזל, האיש יצא מהתקרית כמעט ללא נזק וסבל רק משריטות. "נכנסתי מתחת לדוכן הכומר בכנסייה, וכל הבניין התמוטט מסביבי", אמר. דוברו של נשיא ארצות הברית ברק אובמה, ביל ברטון, מסר כי "הנשיא תודרך לגבי הטרגדיה במיסיסיפי וכי הבית הלבן עוקב אחר המצב".

שיטפונות בגיאורגיה ובסין

באירופה פקדו גשמים כבדים את גיאורגיה וגרמו להצפות בחלקים ממרכז ומזרח המדינה. אדם אחד נהרג במפולת בוץ שנגרמה מהגשמים הכבדים, וצוותי חילוץ פינו יותר מ-700 בני אדם מבתיהם המוצפים.

באסיה פקדו את סין סופות חול ושטפונות. בפרובינציית גנז'ו אשר בצפון מערב המדינה נהרגו שלושה בני אדם כתוצאה מסופות חול שמשתוללות באזור ביומיים האחרונים. אדם נוסף נעדר, ואת רוב הפרובינציה כיסו עננים שחורים של חול ואבק.

בשיטפונות עזים שפקדו את פרובינציית הונן אשר במרכז סין נהרג אדם וכ-900,000 איבדו את רכושם. כתוצאה מהשיטפונות התמוטטו כ-4,600 בתים וכ- 400,000 אלף דונם של אדמה חקלאית הוצפו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully