וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: "עסקת הגרעין עדיין על השולחן"

שר החוץ האירני נפגש עם ראש סבא"א והבהיר כי מדינתו עדיין מעוניינת בהסכם להעשרת אורניום עם המערב. בתוך כך, אירן שיגרה בהצלחה 5 טילים במהלך תרגיל המלחמה הימי של משמרות המהפכה במפרץ הפרסי

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

נמשכים המאמצים הדיפלומטיים של אירן למנוע הטלת סנקציות חדשות עליה בשל התכנית הגרעין שלה. שר החוץ האירני מנושהר מותקי נפגש היום (ראשון) עם ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית יוקיו אמאנו. בתום הפגישה בווינה חזר מותקי והדגיש כי אירן עדיין מעוניינת בהסכם להעשרת אורניום עם המערב.

"ההסכם עדיין על השולחן. הסכמתה של אירן לעסקה תוכיח את הרצון הטוב של המדינה והרצון הפוליטי", הוא אמר. מותקי הוסיף כי אירן תמשיך להפגין שקיפות לגבי פעולותיה הגרעיניות, שלטענתה מיועדות למטרות אזרחיות ומדעיות, אולם "מספר צדדים מערביים נכשלו במילוי התחייבויותיהם על ידי שימוש במוסר כפול". בנוסף אמר מותקי, "לסבא"א יכול להיות תפקיד חשוב ורגיש ביישום הרגולציות של האמנה למניעת הפצת נשק גרעיני".

אמאנו מסר כי הפגישה עם מותקי היתה בונה, וקרא להמשך שיתוף הפעולה בין אירן לסבא"א.

מותקי אף נפגש עם שר החוץ של אוסטריה, החברה במועצת הביטחון של האו"ם. בתום הפגישה אמר שר החוץ האוסטרי מייקל ספינדלגר כי אירן צריכה לשתף פעולה עם המערב לגבי תכנית הגרעין שלה אם היא רוצה למנוע הטלת סנקציות נוספות. "אני מקווה שזה לא יגיע לכך, ושאירן מוכנה לשתף פעולה עם הקהילה הבינלאומית", אמר ספינדלגר במסיבת עיתונאים משותפת עם שר החוץ האירני מנושהר מותקי.

"אירן צריכה לשתף פעולה""

בתוך כך, אירן המשיכה בתרגיל המלחמה המשולב של משמרות המהפכה באירן במפרץ הפרסי "הנביא הגדול 5". היום נערך שיגור של חמישה טילים מהיבשה ומהים במסגרת היום האחרון של התרגיל.

לפי סוכנות הידיעות האירנית "פארס", הטילים הם מתוצרת מקומית. שניים מהטילים היו טילי קרקע-ים לטווח אורך, שניים היו טילי ים-ים ואחד היה טיל קרקע-ים לטווח בינוני. כולם נורו ממרחקים שונים לעבר מטרה אחת והרסו אותה לחלוטין.

במהלך התרגיל אמר בכיר במשמרות המהפכה מסעוד ג'זיירי כי תכנית ההרתעה של אירן תגרום לאויביה להתחרט אם הם יתפחו בהתקפה נגדה, כך דיווחה סוכנות הידיעות האירנית IRNA. ג'זיירי חזר והדגיש כי אירן דבקה בעמדתה כי כוחות זרים שנמצאים באזור צריכים לעזוב אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully