וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"68% מהציבור בעד הקטנת המימון לישיבות"

ממחקר של עמותת חדו"ש עולה כי 70% מהציבור היהודי מתנגדים לחקיקה דתית חדשה, ו-85% מתנגדים לפטור משירות צבאי לבחורי הישיבות. "החרדים מפעילים סחטנות תקציבית"

מחקר חדש שפורסם לקראת פתיחת מושב הקיץ של הכנסת חושף כי 68% מהציבור תומך בהקטנת המימון לישיבות. עוד נחשף בפרסום, שנערך על ידי מכון סמית בהזמנת עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון ויוגש היום (ראשון) לחברי הכנסת, כי 85% מהציבור מתנגדים לפטור משירות צבאי לבחורי הישיבות.

על פי המחקר, 70% מהציבור היהודי מתנגדים לחקיקה דתית חדשה. המחקר חושף גם כי ההתנגדות עולה בקרב מצביעי רוב המפלגות החילוניות החברות בקואליציה. וכך בין המתנגדים לחקיקה דתית חדשה: 84% ממצביעי קדימה, 69% ממצביעי הליכוד, 92% ממצביעי ישראל ביתנו ו-89% ממצביעי העבודה ומרצ.

המחקר התבסס על סקר מקיף במדגם בגודל כפול מהמקובל של 800 איש באוכלוסיה היהודית הבוגרת. במחקר נטען עוד כי 68% מהציבור תומכים בהקטנת היקף המימון הממשלתי לישיבות ולמשפחות מרובות ילדים, זאת במטרה להוציא את הגברים החרדים לשוק העבודה. כמו כן נטען כי 85% מהציבור מתנגדים להסדר הפטור משירות צבאי לבחורי הישיבות, ו-55% מהמשיבים תומכים בהנהגת כל סוגי הנישואים בישראל, כולל אזרחיים, רפורמיים וקונסרבטיביים.

"הקואליציה מוכרת את מצביעיה"

לטענת מנכ"ל העמותה, הרב עו"ד אורי רגב, מתקיימת "מכירת חיסול" של המדינה למפלגות החרדיות. לטענתו, "חגיגת ההקצבות של הקואליציה" מנוגדת לחלוטין לעמדת רוב מצביעי מפלגות הקואליציה. "הממצאים ממחישים את הפער העצום בין רצון הציבור, לבין הקואליציה הקונה שלטון מהמפלגות החרדיות במחיר רמיסת זכויות האזרח וכבודו, ובניגוד לרצון בוחריה", אמר הרב. עוד טען רגב כי המפלגות החרדיות מפעילות "דרישות כפייה וסחטנות תקציבית".

לדברי רגב, לכניעת הקואליציה לדרישות המפלגות החרדיות יש חשיבות יתר, "דווקא כאשר חוגים רחבים בציבור החרדי המיוצג בממשלה מתעלמים מיום העצמאות ואגודת ישראל מתכננת הפגנת ענק נגד בית המשפט העליון על ש'העז' לדרוש מהם ציות לחוקי המדינה האוסרים גזענות בחינוך". "יש לקוות", הכריז רגב, "שבמושב הקרוב תפסיק הכנסת את מכירת החיסול של מדינת ישראל לפוליטיקאים החרדיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully