וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סוריה הגדילה את מגוון הטילים לחיזבאללה"

מקור אמריקאי בכיר אמר כי סוריה הגדילה את מגוון הטילים שהיא מעבירה לחיזבאללה וכי ארה"ב מודאגת משיתוף הפעולה בין השתיים. השר ברק: הכנסת הנשק מפר את היציבות

מקור אמריקאי בכיר במשרד החוץ של וושינגטון אמר אמש (שישי) כי סוריה הגדילה את מגוון הטילים שהיא מעבירה לחיזבאללה. בראיון לסוכנות הידיעות הצרפתית אמר המקור כי ארה"ב מודאגת מאופיו של שיתוף הפעולה בין סוריה לחיזבאללה וכי יש לבחון בקפידה את החשדות על העברת הנשק.

גם שר הביטחון אהוד ברק התייחס להעברת הנשק ואמר כי ישראל מניחה שחיזבאללה השיגה טילי סקאד. את דברים אלו אמר ברק בראיון לערוץ הראשון כשנשאל האם סוריה העבירה טילים לחיזבאללה.

כתשובה אמר ברק כי "אנו מניחים שישנה פעילות הקשורה להעברה של נשק מתקדם, בין השאר של טילי סקאד, ואנו רואים זאת בחומרה רבה". עוד הוסיף ברק כי "הכנסת נשק מפר איזון מפר את היציבות", אולם טען כי אין בכוונת ישראל לתקוף בלבנון.

לפני כשבוע אמר גורם בממשל האמריקאי כי "אנו מאמינים שסוריה התכוונה להעביר טילי סקאד לחיזבאללה, אך איננו יודעים אם הטילים אכן הועברו", בהתייחסו לדיווחים בעיתונות הערבית על העברת הטילים. "העברת טילים מסוג זה יצרה מתח בגבולה הצפוני של ישראל ועלולה לעצור את התחממות היחסים בין ארה"ב לסוריה".

לפני שבועיים פורסם בעיתון הכווייתי "א-ראי אל-עאם" כי סוריה העבירה באחרונה לחיזבאללה טילים בליסטיים מדגם סקאד. לפי העיתון, ההחלטה התקבלה בעקבות העברת משאיות ועליהן סקאדים מסוריה, באישור המשטר, לארגון הלבנוני. העיתון הסתמך על כתבו בוושינגטון, שמצטט מקורות אמריקאיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully