וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלחץ עובד? אירן הסכימה להגברת הפיקוח

גורמים דיפלומטים מסרו כי אירן הודיעה שתסכים שפקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית יגבירו את הפיקוח על האתר שבו החלה להעשיר אורנים לרמות גבוהות יותר

האם הלחץ הבינלאומי הגובר נותן את אותותיו גם על הממשל האירני? אירן מסרה היום (שישי) כי היא תסכים להגברת הפיקוח של פקחי האו"ם על אתרי הגרעין שלה, ותסכים להעניק להם גישה לאתר שבו החלה להעשיר אורניום לרמות גבוהות יותר לפני חודשים, כך מסרו גורמים דיפלומטים.

הגורמים מסרו כי הכרזה זו היתה אמורה להתקבל מוקדם יותר, מכיוון שאירן החלה להעשיר אורניום ברמה גבוהה כבר בחודש פברואר, לפני שפקחי סבא"א הגבירו את הפיקוח כנדרש. ברפובליקה האיסלמית אומרים כי ההודעה הזו מוכיחה על הכוונות לשיתוף פעולה עם סבא"א, אולם דיפלומטים מערביים כי מדובר בצעדים רשמיים שאירן הייתה חייבת לבצע.

לצד ההכרזות הללו נשמעים קולות האיום המוכרים מצידה של אירן כלפי ישראל. לפני יומיים היה זה שר ההגנה האירני אחמד וחידי שאמר כי ישראל לא מסוגלת להתמודד עם עוצמתה הצבאית של אירן. "בהתחשב בבידוד המדיני של המשטר הציוני, אין להם את האומץ לתקוף, והם אינם יכולים לפתוח מלחמה עם הכוחות המזויינים שלנו", אמר וחידי, "זה יהיה קטלני עבורם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אמש לסוגיית האיום האירני. בראיון לערוץ 2, נשאל נתניהו האם הוא סומך על הנשיא אובמה בעצירת תוכניתה הגרעינית של אירן. לדבריו, "ברק אובמה גילה נחישות בדברים שהוא חשב שהם חשובים. אני יכול לגלות את אותה הנחישות. לפני שאתה הולך למבצעים צבאיים, ניתן להפעיל סנקציות חריפות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully