וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: אין סימנים שסקאדים הועברו ללבנון

גורמים אמריקאים התייחסו לאפשרות שסוריה העבירה טילי סקאד ללבנון וציינו כי הם לא חושבים שהטענות בעניין נכונות וכי סוריה מודעת להשלכות שיכולות להיות למהלך כזה

תגובות סותרות בארה"ב לדיווחים לפיהם העבירה סוריה טילי סקאד ללבנון: גורמים אמריקאים רשמיים אמרו אמש (חמישי), כי אין אינדיקציה לכך שטילי סקאד עשו את דרכם מסוריה ללבנון. מנגד, אמרה שלשום יושבת ראש הוועדה לענייני מודיעין בסנאט, כי יש סבירות גדולה שלחזבאללה יש טילי סקאד.

בהתייחסם לטענות בדבר העברת הסקאדים, אמרו הגורמים, שזהותם נותרה חסוייה, כי "איננו חושבים שסקאדים באיזושהי צורה או גודל הועברו ללבנון". הם הוסיפו, כי "הסורים ידועים בכך שהם לא תמיד עושים את השיקולים הפוליטיים הנכונים, אבל במקרה הזה, הם בוודאי מבינים שהעברה של מערכת נשק כזו לחזבאללה – ובפרט לחיזבאללה בלבנון – עשויה להביא השלכות חמורות". עוד ציינו הגורמים, כי אם היו סקאדים חוצים את הגבול, הרי שבוודאי היו מבחינים בכך, כיוון שהטילים לא יכולים להתפרק לחלקים קטנים.

אולם, נראה שיש בממשל האמריקאי מי שסבור אחרת: דיאן פיינסטין, יושבת ראש הוועדה לענייני מודיעין בסנאט וחברת המפלגה הדמוקרטית אמרה: "אני מאמינה כי ישנה סבירות גבוהה שלחיזבאללה יש טילי סקאד בלבנון". פיינסטין, אשר דיברה עם סוכנות הידיעות הצרפתית, הוסיפה כי "כמות הטילים בלבנון גדלה באופן משמעותי וכן הטכנולוגיה שלהם טובה יותר משהייתה. מדובר בסכנה ממשית עבור ישראל".

לפני 10 ימים פירסם העיתון הכווייתי "א-ראי אל-עאם", כי סוריה העבירה באחרונה לחיזבאללה טילים בליסטיים מדגם סקאד. העיתון הסתמך על כתבו בוושינגטון, שציטט מקורות אמריקאיים.

לפי הפרסום, בעקבות החשיפה העבירה ישראל מסר עקיף לסוריה, באמצעות טורקיה וקטאר, לפיו תפציץ מטרות בסוריה ובלבנון אם יועברו הטילים לחיזבאללה. דמשק התעלמה מן האיום ובאחרונה העבירה את הטילים.

עדכון ראשון: 22:48

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully