וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן: "לישראל אין כוונה לתקוף באירן"

סגן נשיא ארה"ב אמר בראיון לרשת ABC כי ישראל הסכימה לחכות לתוצאות המגעים הדיפלומטיים עם אירן ולא לתקוף את הרפובליקה האיסלמית. "אנחנו הולכים להמשיך את הלחץ על אירן"

סגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר הערב (חמישי) כי הוא בטוח שלישראל אין כוונה לתקוף באירן, וזאת על אף ההתקדמות בתוכניתה הגרעינית של טהרן. "הם לא מתכוונים לעשות זאת", אמר ביידן בראיון לרשת ABC, והוסיף כי "ישראל הסכימה לחכות לתוצאות המהלכים הדיפלומטיים שננקטו על ידי הקהילה הבינלאומית נגד טהרן".

ביידן אמר כי ישראל הסכימה כי השלב הבא הוא יישום הסנקציות של האו"ם נגד אירן. "הם הסכימו כי השלב הבא, הוא השלב שיזמנו בתיאום עם המעצמות האירופיות, מעצמות נאט"ו, וחמש החברות הקבועות במועצת הביטחון של האו"ם. אנחנו הולכים להמשיך את הלחץ על אירן", אמר. ביידן הוסיף כי הוא מצפה ליישום הסנקציות עד סוף חודש אפריל או עד תחילת חודש מאי.

מוקדם יותר היום הודיעה אירן על קיום תרגיל צבאי רחב היקף של משמרות המהפכה. התרגיל נועד להפגין את כוחה של הרפובליקה האיסלמית ונחישותה להגן על שטחה.

"לישראל הזכות להגנה עצמית"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב לסוגיית האיום האירני. בראיון לערוץ 2, נשאל נתניהו האם הוא סומך על הנשיא אובמה בעצירת תוכניתה הגרעינית של אירן. לדבריו, "ברק אובמה גילה נחישות בדברים שהוא חשב שהם חשובים. אני יכול לגלות את אותה הנחישות. לפני שאתה הולך למבצעים צבאיים, ניתן להפעיל סנקציות חריפות".

כאשר נשאל האם ניתן לסמוך על ארה"ב בטיפול בנושא האירני, ענה נתניהו כי "ההעדפה שלנו היא שארה"ב תוביל את המהלך הזה, למשל באמצעות סנקציות חריפות כאלה על סחר עם אירן. זה ישפיע על המשטר האירני. האם זה יעצור אותו? בוא נבחן את זה. ישראל תמיד שומרת לעצמה את זכות ההגנה העצמית".

  • עוד באותו נושא:
  • ג'ו ביידן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully