וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון: "חשוב שסוריה תתאמץ יותר"

מזכירת המדינה האמריקאית הביעה דאגה מהאפשרות שסוריה מעבירה טילים לחיזבאללה והדגישה כי "היינו רוצים לראות את סוריה מתאמצת לפתור את הקונפליקט עם ישראל"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: דורון שטיין)

ארצות הברית הגנה היום (חמישי) על המדיניות שלה כלפי סוריה, למרות החשש שדמשק מנסה להעביר טילי סקאד לחיזבאללה בלבנון. במהלך מסיבת עיתונאים באסטוניה, טרם השתתפותה בפגישה שרי החוץ של נאט"ו, אמרה מזכירת המדינה הילרי קלינטון כי "נכון להיום", ארצות הברית שואפת להעמיק את קשריה עם סוריה. עם זאת, קלינטון רמזה כי המדיניות של ברק אובמה עלולה להשתנות את יתגלה שסוריה אכן מבצעת את המשלוחים.

סוריה הכחישה את ההאשמות מצד ישראל, שמהן עלה כי היא העבירה את הסקאדים לחיזבאללה, וטוענת שהיא מפיצה נגדה שקרים על מנת להכין את הקרקע לתקיפה צבאית.

במהלך מסיבת העיתונאים קלינטון התחמקה משאלות הנוגעות לכך שאירן היא זאת שסיפקה לסוריה את טכנולוגיית הסקאדים המיועדת בסופו של דבר לחיזבאללה.

"הבענו ישירות בפני הממשלה הסורית, כולל זימון הנציג שלהם בשגרירות בוושינגטון, כדי לבטא בצורה החריפה ביותר את החשש שלנו לגבי הסיפורים האלה, שרומזים שהיתה העברה של טכנולוגיית כלי נשק לתוך סוריה, במטרה פוטנציאלית להעביר אותה מאוחר יותר לחיזבאללה בלבנון", אמרה קלינטון.

שגריר זה לא פרס

"היכן שאנו נמצאים היום, אנו מאמינים שזה חשוב להמשיך בתהליך החזרת השגריר", אמרה קלינטון, לגבי מינויו של שגריר אמריקאי לדמשק לראשונה מזה חמש שנים.

"זה לא סוג של פרס לסורים, והפעולות שהם נוקטים מטרידות מאוד לא רק את ארצות הברית וישראל אלא גם אחרים באזור ומעבר", הוסיפה קלינטון. "אנו רוצים שתהיה לנו מערכת יחסים יותר מאוזנת וחיובית עם סוריה. היינו רוצים לראות את סוריה משחקת תפקיד יותר קונסטרוקטיבי ומתאמצת לפתור את הקונפליקט הקיים עם ישראל".

אמש אמר עוזר מזכירת המדינה לענייני המזרח התיכון ג'פרי פלטמן כי ארצות הברית שיגרה מסר מאיים כלפי דמשק בעקבות הדיווחים על העברת הטילים. "נתייחס לכל העברה של טילי סקאד מסוריה לידי חיזבאללה בחומרה רבה ואנו שומרים על כל האופציות על השולחן בנושא זה". אמר פלטמן, אך סירב לאשר האם ארה"ב אימתה את הדיווחים עצמם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully