וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החוץ: "מומלץ לא לנסוע לתאילנד"

5 פיצוצים הרעידו את בירת תאילנד. הפיצוצים גרמו למותם של שלושה בני אדם ולפציעתם של עשרות. בתחילת השבוע הוצבו חיילים באזור על מנת למנוע ממתנגדי המשטר להיכנס למקום

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: רן צימט)

משרד החוץ פרסם הערב (חמישי) אזהרת מסע חדשה בנוגע לתאילנד בעקבות האירועים האחרונים. המשרד ממליץ לשקול להימנע מהגעה למדינה ובכל מקרה לא לשהות באזורים הומים בעיר.

שלושה בני אדם נהרגו ולפחות 75 בני אדם נפצעו, ארבעה מהם באורח קשה, בסדרה של חמישה פיצוצים באזור העסקים בבנגקוק, כך מסר אחר הצהריים דובר מטעם הצבא התאילנדי. לדבריו, הפיצוצים נגרמו מרימונים. בין הפצועים גם שני אזרחים זרים.

הפיצוצים הרעידו את מחוז העסקים בבנגקוק ונגרמו כתוצאה מהשלכת רימונים. "כולם היו רימונים מסוג M-79", אמר דובר הצבא סנסרן קאווקמנרד. "בשלב זה אין דיווח על הרוגים", הוסיף.

בשיחה עם וואלה! חדשות אמר הרב נחמיה וילהלם, שעומד בראש בית חב"ד בבנגקוק, כי עדיין לא ברור מוצאם של הנפגעים הזרים. עם זאת, לדבריו הסבירות שישראלים נפגעו בפיצוצים נמוכה, שכן מדובר באזור שישראלים לא מרבים להגיע אליו. הרב הוסיף, כי בשבוע האחרון ניכרת ירידה בכמות הישראלים שמבקרים בבנגקוק.

אתמול נהרג שוטר ועוד כ-31 מעמיתיו נפצעו מרימון שהושלך לעבר פתח תחנת משטרה בדרום תאילנד. לדברי המשטרה התאילנדית, שני אנשים רכובים על אופנוע השליכו רימון לעבר קבוצת שוטרים גדולה שהתאספה בפתח התחנה במחוז פטאני. כארבעה שוטרים נפצעו באורח אנוש ואחד מהם מת מפצעיו בדרך לבית החולים.

מהומות בתאילנד. רויטרס
הפיצוצים נגרמו מרימונים מסוג M-79/רויטרס

בתחילת השבוע נפרשו חיילים תאילנדים באזור העסקים של בנגקוק, בניסיון למנוע ממתנגדי הממשלה להיכנס לאזור. אנשי "החולצות האדומות" נמצאים כבר 17 יום באזור הקניות של העיר הבירה התאילנדית, ובסוף השבוע איימו להרחיב את ההפגנות שלהם גם לאזור העסקים, לאחר חופשת ראש השנה התאילנדי. הם דרשו מראש הממשלה אבהיסטי וג'ג'יבה לפזר את הממשלה, ולקיים בחירות חדשות, וכן דרשו ממנו לעזוב את המדינה.

החיילים ערכו סיורים לאורך רחוב סילום, בו נמצאים משרדי בנקים רבים, כולל "בנגקוק בנק", אחד ממוקדי הכעס העיקריים של המפגינים, עקב קשריו לממסד השלטוני. "ישנן מספר יחידות שהתחמשו על מנת להגן על עצמן מפגיעה של טרוריסטים שמתחבאים בין המפגינים", אמר דובר הממשלה.

עדכון ראשון: 18:06

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully