וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטאור של הפוליטיקה הבריטית עומד להתרסק?

טליה שחר

22.4.2010 / 11:12

ניק קלג, השם החם בבריטניה ומנהיג מפלגת הליברל-דמוקרטים, עומד בפני חשדות לגבי תרומות שקיבל, לאחר שהתגלה כי תורמים העבירו כסף ישירות לחשבון הבנק האישי שלו

בעוד שמנהיגי שלוש המפלגות הגדולות בבריטניה מתכוננים לעימות הטלוויזיוני השני ביניהם, מתגלות עובדות חדשות ומחשידות לגבי המימון הפוליטי של השם החם בפוליטיקה הבריטית - ניק קלג, מנהיג הליברל דמוקרטים.

על פי דיווחים בכלי התקשורת בבריטניה, קלג קיבל סדרה של תשלומים מתומכי המפלגה ישירות לחשבון הבנק האישי שלו. שלושה תורמים בכירים שילמו יחד עד 750 ליש"ט בחודש במהלך 2006 לחשבון בנק ממנו שילם קלג עבור המשכנתא שלו, קניות, והוצאות אישיות נוספות, כך דיווח "הדיילי טלגרף". שלושת אנשי העסקים שמימנו את קלג רשומים כתורמים למפלגת הליברל דמוקרטים.

דוברת המפלגה אישרה כי התשלומים אכן התקבלו, והכחישה כל חשד להתנהגות בלתי הולמת. לדבריה, הסכומים הועברו ישירות לחשבונו של קלג "משום שזאת היתה הדרך הקלה ביותר לסדר את העניין". היא הוסיפה, "התרומות נעשו בצורה הולמת והן הוצהרו, והשתמשו בהן כדי לממן חלק ממשכורתו של חבר נוסף בצוות הפרלמנטרי של ניק קלג".

עדיין מנסים לשקם את התדמית

"נוכח ההתייחסות הקדושה יותר מהאפיפיור שהוא הציג לגבי נושאים כאלה, נראה שהוא יצטרך לספק הסברים למפלגה שלו ולבוחריו", אמר אליסטייר גראהם, לשעבר ראש ארגון העוקב אחרי התנהלות חברי הפרלמנט הבריטי לעיתון "דיילי טלגרף". "זה הגיוני שמישהו עצמאי יבדוק את החשבונות הללו".

חברי הפרלמנט הבריטי עדיין מנסים לשקם את התדמית שלהם, לאחר שערוריית ההוצאות האישיות בה התגלה בשנה שעברה כי הם שילמו מכספי ציבור עבור מגוון הוצאות, החל מסרטי פורנו ועד תיקונים למגרש טניס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully