וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה על משבר התעופה: "היינו זהירים מדי"

לדברי שר התחבורה הבריטי, ייתכן שההגבלות על הטיסות בשמי אירופה בעת שענן האפר הוולקני ריחף מעל היבשת היו "זהירות מדי". ישנם עדיין עיכובים בטיסות בשל העומס הרב בשדות התעופה

שר התחבורה הבריטי אנדרו אדוניס אמר הלילה (חמישי) כי ההגבלות על התנועה האווירית בעת שענן האפר הוולקני שהה מעל שמי אירופה היו "זהירות מדי". אלפי אנשים עדיין חווים עיכובים על אף פתיחת שדות התעופה בבריטניה.

אדוניס אמר לרדיו ה-BBC כי "אני חושב שזה הוגן להגיד שהיינו זהירים מידי. ב'אנחנו' אני מתכוון לרשויות הבטחון הבינלאומיות".

חברות נסיעות בבריטניה מתחו ביקורת על החלטת הממשלה לסגור את המרחב האווירי במדינה בשל ענן האפר הוולקני, ודרשו כי כספי המדינה יכסו על ההפסדים העצומים שנגרמו להן. "התגובה של הממשלה למשבר היתה בלאגן", נמסר מחברת טואי טראבל. "זה ברור כי הם לא העריכו נכונה את חומרת ההשלכות של ההחלטה על הסגר של המרחב האווירי לזמן רב כל כך".

שמי אירופה נפתחו לתנועה אמש לאחר שהיו סגורים ברובם במשך כשבוע בשל ענן האפר הוולקני שמקורו בהר געש באיסלנד. נמלי התעופה המרכזיים ביבשת נפתחו אמנם לתנועה, אך בשל העומס הרב שנוצר בלוחות הזמנים, ייתכן והנוסעים ייאלצו להתעכב למשך זמן נוסף.

אמש חודשו כ-80% מהטיסות באירופה ואילו היום צפויות להתחדש 100% מהטיסות, כך נמסר מרשות התעופה האירופית "יורוקונטרול".

הטיסות התחדשו לאחר שמדענים ויצרני המטוסים הורידו את רמת הסיכון של טיסה בריכוזי אפר נמוכים. המכשול הגדול בהפעל הטיסות מחדש, היה הבנת רמת העמידות של כלי טיס לאפר. יצרני המטוסים הסכימו כי קיימת רמת עמידות גבוהה לאזורים בהם ריכוז האפר הוא נמוך", כך אמר דיאדרה יוטון, ראש רשות התעופה האזרחית בבריטניה.

המדריך המלא לתקועים באירופה

לא מצליחים לעלות על טיסה? מחפשים דרך לצאת מאירופה? וואלה! חדשות מחברת אתכם ישירות לצינורת המידע בדרך ליציאה מהיבשת. לחצו על מדריך החירום לתקועים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully