וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: "כל האופציות פתוחות גם מול סוריה"

ארצות הברית שיגרה מסר מאיים לכיוון דמשק, בעקבות ההערכות כי סוריה העבירה לידי חיזבאללה טילי סקאד. "נתייחס לכל העברה של טילים מסוריה לידי ארגון חיזבאללה בחומרה רבה, ואנו שומרים את כל האופציות על השולחן"

"נתייחס לכל העברה של טילי סקאד מסוריה לידי חיזבאללה בחומרה רבה ואנו שומרים על כל האופציות על השולחן בנושא זה". האיום המרומז הזה לא נשלח מישראל כי אם מידידתה הגדולה מהמערב - ארצות הברית. עוזר מזכירת המדינה לענייני המזרח התיכון ג'פרי פלטמן מסר אמש (רביעי) את הדברים הללו, עם זאת סירב פלטמן לאשר האם ארה"ב אימתה את הדיווחים בנוגע להעברת טילי הסקאד.

פלטמן מסר כי הממשל בוושינגטון זימן ביום שני את הנציג הסורי לשיחות בנושא. "הנציג הבכיר ביותר של סוריה בוושינגטון, זוהייר גאבור, זומן למזכירות המדינה לדיווח על הפעולות הפרובוקטיביות בנוגע להעברת הנשק לכאורה לחיזבאללה", כך אמר ביום שלישי דובר הבית הלבן גורדון דוגוויד.

"אם הדיווחים הללו יתבררו כנכונים, עלינו לבחון את כל הכלים העומדים לרשותנו על מנת לשנות את הצעד הפרובוקטיבי הזה של סוריה", ציין פלטמן והוסיף כי הוא שוחח אתמול בנושא עם שר החוץ הסורי וואליד אל-מועלם שהכחיש בתוקף את הדיווחים. ארצות הבהירה כי כל ניסיון סורי לחמש את החיזבללה מהווה איום גם ללבנון וגם לישראל.

מוקדם יותר אמרה יושבת ראש הוועדה לענייני מודיעין בסנאט וחברת המפלגה הדמוקרטית מקליפורניה דיאן פיינסטין כי היא מאמינה שישנה סבירות גבוהה שלחיזבאללה יש טילי סקאד בלבנון. פיינסטין, שדיברה עם סוכנות הידיעות הצרפתית, הוסיפה כי "כמות הטילים בלבנון גדלה באופן משמעותי וכן הטכנולוגיה שלהם טובה יותר משהיתה. מדובר בסכנה ממשית עבור ישראל".

ראש ממשלת לבנון סעד אל חרירי התייחס ביום שלישי להאשמות בדבר העברת הטילים. לדבריו, "זה דומה למה שאמרו על הנשק להשמדה המונית של עירק – נשק שהם לא מצאו והם עדיין מחפשים אחריו", בהתייחסו להאשמות בדבר הברחת טילי סקאד מסוריה לידי חיזבאללה. "התקשורת החלה לפתע לדווח כי טילי סקאד בגודל של החדר בו אנחנו נמצאים הוברחו ללבנון", אמר חרירי.

קודם לכך, ביום שבת, אמר גורם בממשל האמריקאי כי "אנו מאמינים שסוריה התכוונה להעביר טילי סקאד לחיזבאללה, אך איננו יודעים אם הטילים אכן הועברו", בהתייחסו לדיווחים בעיתונות הערבית על העברת הטילים. "העברת טילים מסוג זה יצרה מתח בגבולה הצפוני של ישראל ועלולה לעצור את התחממות היחסים בין ארה"ב לסוריה".

כשהפרשה התפוצצה מיהרה סוריה להכחיש את הדיווחים הללו. דובר השגרירות הסורית בוושינגטון אחמד סלקיני אמר לעיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון כי "ישראל מפיצה שמועות ושקרים, כדי להסיט את תשומת הלב מהנשק הגרעיני שנמצא ברשותה". סלקיני טען עוד כי "התזמון של הפצת השמועות על ידי ישראל הוא ניסיון נבזי לטרפד את ההתקרבות בין ארצות הברית לסוריה".

עדכון ראשון: 23:06

  • עוד באותו נושא:
  • סקאד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully