וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר ההגנה האירני: "לישראל אין אומץ לתקוף"

השר האירני אחמד וחידי אמר שבשל בידוד מדיני ישראל לא מסוגלת לתקוף באירן. אם ישראל תעז לעשות זאת, "היא תיתקל בתגובה קטלנית יותר מבמלחמת לבנון השנייה"

שר ההגנה האירני אחמד וחידי אמר אמש (רביעי) כי ישראל לא מסוגלת להתמודד עם עוצמתה הצבאית של אירן. "בהתחשב בבידוד המדיני של המשטר הציוני, אין להם את האומץ לתקוף, והם אינם יכולים לפתוח מלחמה עם הכוחות המזויינים שלנו", אמר וחידי, "זה יהיה קטלני עבורם".

"המשטר הציוני קיווה שיצליח לשבור את הבידוד הבינלאומי אך נכשל בכך, וכעת הגדה המערבית והר הבית הפכו לבעיות קריטיות עבורו", אמר השר האירני. "כל ניסיון לתקוף את אירן ייתקל בתגובה מוחצת, קשה הרבה יותר מהנזק שנגרם לישראל במלחמת לבנון השנייה".

סוכנות הידיעות האירנית "פארס" דיווחה שוחידי אף טען כי ארה"ב וישראל איימו לעשות שימוש בנשק גרעיני נגד אירן. לדבריו, איומים אלה מהווים הוכחה לכוונותיהם "להרוס את האנושות".

במקביל, אמש הודיע הפנטגון שמבצע צבאי אמריקאי נגד אירן נשאר בגדר אפשרות: "אנחנו לא מורידים אופציות מהשולחן שעה שאנו ממצים את ערוצי ההידברות והפעלת הלחץ", אמר קצין העיתונות בפנטגון גיוף מורל. "לרשות הנשיא עומד כל העת מגוון של אפשרויות, הכולל שימוש בצבא. זו בפירוש לא האופציה המועדפת עלינו אך היא מעולם לא הורדה מהשולחן".

מורל הגיב לדיווחים לפיהם בכירה במשרד ההגנה האמריקאי צוטטה כאומרת שתקיפה אמריקאית באירן לא עומדת על הפרק בזמן הקרוב.

הבכירה, תת מזכיר ההגנה מישל פלורנוי שללה במהלך מסיבת עיתונאים בסינגפור את האפשרות לפעולה צבאית נגד תכנית הגרעין של אירן בתקופה הקרובה, ואמרה כי דיאלוג ולחץ באמצעות סנקציות הן במוקד הניסיונות למניעת בניית תכנית גרעין אירנית למטרות צבאיות. "כח צבאי היא האפשרות של מוצא אחרון, היא לא האופציה המועדפת", אמרה פלורנוי.

עדכון ראשון: 20:53

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully